فرماندار مهدی‌شهر:
فرماندار مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه آئین سنتی سیاه‌پوش کردن شهرستان باقوت برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی از سوی فرمانداری رصد می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 20 August 2020

آئین سیاه پوش کردن فضای شهر در مهدی‌شهر با قوت اجرا می‌شود

عبدالرضا میقانی صبح پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مهدی‌شهر به میزبانی فرمانداری شهرستان ضمن بیان اینکه ستاد نظارتی برنامه‌های عزاداری با ریاست فرمانداری و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی در مهدی‌شهر تشکیل‌شده است، اظهار داشت: تمام برنامه‌های عزاداری تا پایان ایام محرم با دقت رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز فعالیت برای هیئت‌های عزاداری در ایام محرم توسط این ستاد انجام می‌شود، تصریح کرد: از برگزاری هر مراسمی که خارج از پروتکل‌های اعلامی ستاد مقابله به ویروس کرونا باشد جلوگیری خواهد شد و باید در مراسم عزاداری دستورالعمل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شود.

فرماندار مهدی‌شهر بابیان اینکه همه هیئت‌های مذهبی در سراسر شهرستان برنامه‌های عزاداری ایام محرم را به ستاد مربوطه اعلام کنند، افزود: امربه‌معروف از دغدغه‌های اصلی بسیاری از انقلابیون است که اکیپ‌های بازرسی و امربه‌معروف در سطح شهرستان عملکرد خوبی داشتند.

میقانی با اشاره به اینکه آئین سنتی سیاه‌پوش کردن شهرستان مهدی‌شهر باقوت برگزار می‌شود، اضافه کرد: از ورودی شهرستان مهدی‌شهر تا شهمیرزاد باید فضاسازی شهری انجام شود و با پرچم‌های عزاداری به استقبال محرم برویم.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین چالش در ایام محرم ویروس کرونا است و در این شرایط عزاداری‌ها از اخلاص بیشتری برخوردار است، گفت: دستگاه‌های اجرایی برای فضاسازی محیط اداری و نصب پرچم‌های عزاداری اهتمام ویژه بپردازند.

فرماندار مهدی‌شهر شورای فرهنگ عمومی را یکی از بالاترین شوراهای تصمیم‌گیری در شهرستان برشمرد و یادآور شد: مدیران دستگاه‌های مربوطه حضور پررنگ‌تری در جلسات شورای فرهنگ عمومی داشته باشند و از حضور نمایندگان و یا معاونان در این جلسات تا حد ممکن پرهیز کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار