در این راستا گفتگویی با آقای "علیرضا جمشیدی " قایم مقام مدیر عامل ومدیر پروژه چهار خطه دره شهر پلدختر ترتیب دادیم ،متن این گفتگو به شرح زیراست ؛
کد خبر: ۸۸۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰ 16 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛از چند روز پیش مطالب منتشر شده از سوی یک کانال تلگرامی  حاشیه هایی را در خصوص برخی  پروژه های عمرانی در استان ایلام ونحوه واگذاری آنها مطرح نموده است . از آنجاییکه در مطلب انتشار یافته ،حضور "شرکت گرانسا پارس" مجری طرح جاده دره شهر پلدختر را ناشی از اعمال نفوذ استاندار فعلی ایلام ونزدیکان ایشان قلمداد و در جایی نیز مدیر این شرکت را از نزدیکان (باجناق ) قاسم سلیمانی دشتکی معرفی نموده اند ،برآن شدیم تا براساس رسالت خبری خود در جهت  تنویر افکار عمومی به سراغ مدیران این شرکت رفته ودر گفتگویی صریح وشفاف زوایای پنهان وآشکار فعالیت این شرکت را مورد کنکاش قررا داده و نتیجه را جهت قضاوت افکاری عمومی منتشرنماییم .

در این راستا گفتگویی با آقای "علیرضا جمشیدی " قائم مقام مدیر عامل ومدیر پروژه چهار خطه دره شهر پلدختر انجام  دادیم ،متن این گفتگو به شرح زیراست ؛

خودتان را معرفی بفرمایید :

علیرضا جمشیدی هستم ،قائم مقام مدیر عامل شرکت گرانسا پارس ومدیر پروژه چهار خطه دره شهر پلدختر .شرکت گرانساپارس از سال 65 فعالیت خود را در زمینه اجرای پروژه های متعدد عمرانی در سطح کشور آغاز نمود وتاکنون نیز پروژه های متعددی را در سراسر کشور اجرا نموده است.

نحوه سابقه  حضور  شرکت گرانسا پارس و سابقه در پروژه ای عمرانی استان ایلام را تشریح بفرمایید 

 این شرکت فعالیت رسمی خود در پروژه های عمرانی استان ایلام را  از سال 91 ودر دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و دوران استانداری آقای مشکینی آغاز کرد .اولین حضور رسمی شرکت در آن دوره از طریق شرکت در مناقصه شبکه آبیاری و ذهکشی دشت عباس کلید خورد ،پس از آن قرار داد شبکه های آبیاری برون و ..کارمان را ادامه دادیم .

سپس از طریق حضور در مناقصه شرکت نفت مناطق مرکزی ،پروژه جاده چاهای دانان را اجرا نموده وبعد از آن نیز برنده مناقصه اجرای طرح جاده دره شهر پلدختر شدیم که در حال حاضر به اجرای این پروزه مشغول هستیم.

لطفا ترتیب حضور در پزوژه های یاد شده را توضیح بفرمایید :

براساس قانون شرکت در مناقصات صرفا از طریق فراخوانی که در سایت ستاد ایران صورا می پذیرد به این ترتیب که پس از اطلاع رسانی از سوی کارفرما یا همان دستگاههای دولتی ،تمامی شرکت ها درسراسر کشور  پیشنهادات خود را در این سایت ارایه و سپس طی تشریفات قانونی وبا حضور دستگاههای مسئول ونظارت نماینده بازرسی پیسنهادات بررسی و برنده مناقصه معرفی می شود .حضور شرکت گرانسا پارس نیز از طریق همین فرآیند وشرکت در مناقصات صورت گرفته است.

آیا سابقه ای دال بر واگذاری پروژه های عمرانی از طریق ترک تشریفات مناقصه وجود دارد ؟توضیح بفرمایید:

اصلا سابقه ندارد . تمامی پروژه هایی که ما در استان ایلام اجرا کرده ایم صرفا از طریق شرکت درمناقصه وطی فرآیند قانونی بوده است .مضافا اینکه در پاره ای از موارد در مناقصات هم برنده نشده ایم.

از زمان کدام استاندار در ایلام فعالیت عمرانی داشته اید ؟

اولین حضور ما مربوط است به زمان آقای مشکینی که در دوره آقای احمدی نژاد سکان استانداری ایلام را عهده دار بودند .در زمان آقای مهندس مروارید هم پروژه های زهکشی وآبیاری وهمچین جاده بین چاهای نفتی را اجرا کردیم .البته این نکته رانباید از قلم بیاندازم که ما با استانداران مراوده ای نداشته ایم وسرکار مستقیم ما با دستگاههای مسئول بوده است .

لطفا رقم اعتباری اجرای پروژه های عمرانی در استان ایلام ومیزان مطالبات خود از دولت را اعلام بفرمایید 

ما تاکنون در استان ایلام رقمی بالغ بر 20میلیارد تومان هزینه کرده ایم که اعتبارات هزینه شده از منابع شرکت بوده ونزدیک به 14میلیارد تومان بابت اجرای پروژه های عمرانی در استان ایلام از دولت طلب داریم .به این معنا که شرکت از جیب خود هزینه اجرای پروژه ها را پرداخت کرده اما دستگاههای مسئول همچنان طلب ما را پرداخت نکرده اند .

شرکت شما به غیر از استان ایلام در چه استانهایی فعالیت عمرانی دارد ؟

شرکت گرانساپارس یک شرکت بزرگ عمرانی است که علاوه بر ایلام ،پروژه هایی را نیز در استانهای کرمانشاه ،چهارمحال وبختیاری ،کرمان،تهران وسمنان اجرا کرده یا دردست اجرا دارد.این نکته را هم باید عرض کنم که الان اگر راه شهرسازی استان ایلام مطالبات ما را پرداخت کنند آماده ختم پیمان وترک استان هستیم ،چراکه شرکت منابع خود را صرف اجرای پروژه های استان نموده اما راه وشهرسازی از تابستان سال گذشته بصورت قطره چکانی مبالغی را پرداخت کرده که حتی کفاف هزینه یکروز شرکت را نمی کند.

 در حال حاضر چند پروژه فعال در استان ایلام دارید و چند درصد پیشرفت فیزیکی دارند ؟

پروژه جاده دره شهر به پلدختر با حدود 20تا30درصد پیشرفت ،مسیر شش خطه پل زائر تا پارکینک اربعین مهران با 40درصد پیشرفت و واریانت کنجان چم با 15درصد پیشرفت در حال حاضر پروژه های فعال این شرکت در استان ایلام هستند .

در زمان حضور قاسم سلیمانی دشتکی در استان ایلام چند پروژه به شما واگذار شده است :

عرض کردم پروژه هایی که ما از طریق مناقصه برنده شده ایم از دوران آقای مشکینی شروع شده و در زمان مهندس مروارید استمرار داشته اند . ضمن اینکه ما هم همانند دیگر شرکت ها از طریق سامانه ستاد در این مناقصات شرکت کرده وبرنده شده ایم و گاها هم پیش آمده که نتوانسته ایم درمناقصه ای برنده باشیم .

لطفا نقش سلیمانی دشتکی ،نزدیکان در واگذاری پروژه ها را شفاف بیان بفرمایید 

ما هیچگونه ارتباطی با آقای سلیمانی دشتکی و نزدیکان ایشان نداریم .ورود ما به پروژه ها از طریق سایت ستاد ایران بوده و فرآیند مناقصات به گونه ایست که نقش پذیر نیست .پس از فراخوان در سایت ثبت نام کرده ،پیشنهاد ارایه وپاکت مناقصات نیز با حضور نماینده بازرسی بازگشایی می شود .یک فرآیند سخت وکاملا قانونی که درآن راه امکان هرگونه اعمال نفوذ بسته است .کما اینکه ما هیچ رابطه ای با ایشان ونزدیکانشان نداشته ونداریم.

شفاف بفرمایید چه رابطه نسبی یا سببی با استاندار ایلام دارید ،آیا درست است که شما باجناق آقای استاندار هستید ؟

ما هیچگونه رابطه نسبی وسببی با جناب آقای سلیمانی دشتکی نداریم .در این موضوع خاص باید به عرض برسانم که بنده مجرد هستم ،اصلا متاهل نیستم که براساس آن با ایشان باجناق باشم .در خصوص پدر بنده هم سوال کردید ،بنده تنها یک شوهر خاله دارم که شغلشان آزاد است.

آیابا سلیمانی دشتکی رابطه دوستانه ومراوده ای دارید ؟

عرض کردم که هیچ رابطه سببی ونسبی با ایشان نداریم ،تنها ایشان را به پشتوانه اینکه یکی از خانواده های بزرگ استان چهارمحال وبختیاری هستند می شناسیم که البته این شناخت را اکثر هم استانی ها از ایشان دارند ،مضافا اینکه جناب آقای سلیمانی چهار سال استاندار چهارمحال بوده اند .

ایا شده بخاطر هم استانی بودن ،ایشان یا نزدیکانشان شما را به دستگاهی سفارش کنند؟

 حضور ما در پروژه ها براساس فرآیندی قانونی است که سفارش پذیر نیست ،ما اینجا داریم از جیب هزینه می کنیم .ما هیچگونه ارتباطی با استاندار محترم ونزدیکانشان نداریم ،اگر چنین بود که باید طلب ما از دولت در دوره ایشان پرداخت می شد .مسایلی که در اینخصوص مطرح می شود صرفا یک جو سازی غیر اخلاقی وغیرواقعی است .

فرزندان آقای استاندار چه سمتی در شرکت شما دارند ؟

ما نه تنها هیچگونه مراوده ای با فرزندان ونزدیکان استاندار نداریم ،بلکه آنها هم هیچ تقش وسمتی با شرکت ما ندارند ،فرزندان ایشان را نمی شناسیم ،حتی بین خانواده های ما هیچگونه ارتباطی وجود ندارد . متاسفانه جوسازی های اخیر از سوی برخی افراد معلوم الحال ومجهول الهویه ناشی از یک بداخلاقی صرف است .

البته خوب است این را هم بگویم که همان کانالی که بدون اجازه اطلاعات شرکت ما را در اختیار همه افراد قرار داد ،در همان اطلاعات انشتار یافته همه چیز روشن است ،بصراحت می گویم اگر شخصی ،نسبت ، نقش یا مراوده نزدیکان سلیمانی دشتکی ر ادر این شرکت کسف کرد ،شرکت برای خودش !

ضمن اینکه ما این حق را برای خود محفوظ می دانیم که پیگیر اطلاعات انتشار یافته واتهامات بی اساس وارده از طریق مراجع قضایی باشیم .

جنال آقای جمشیدی موضوع خاکبرداری جاده دره شهر در مطلب انتشار یافته به گونه ای برجسته شده که شما بصورت غیر قانونی مبادرت به خاکبرداری کرده اید ،می شود بیشتر توضیح بدهید که جریان چیست ؟

ما به خاطر وضعیت پروژه باید مصالح پروژه را تامین کنیم ،نیاز به معادن اساس وزیر اساس داریم ،لذا چندین نقطه را در منطقه گمانه زنی ،شناسایی وآنالز کردیم .براین اساس زمین مرتع متعلق به فردی بنام سلاح ورزی را مورد آزمایش قرار دادیم که حدود 500متر از حریم جاده فاصله دارد .با ایشان توافق وقرار داد محضری منعقد نمودیم.قرار شد پس از اخذ مجوز از اداره صمت نسبت به برداشت آن اقدام نماییم.

ما سیر مراحل را پیش بردیم ،مجوز وموافقت تمامی دستگاهها وارگانهای ذیصلاح اخذ و تماما در سازمان صمت موجود است . اما بدلیل طولانی شدن پروسه صدور مجوز تاکنون از معدن آقای سلاح ورزی با وجود قرار داد محضری برداشتی صورت نگرفته است و قطعا با تکمیل پروسه وصدور مجوز برداشت صورت خواهد گرفت .

الان مصالح از کجا تامین می شود ؟

در حاشیه جاده که متعلق به اداره راه است و حدود 1000تا 2000متر از حریم جاده فاصله دارد برداشت کرده ایم که با خاکبرداری جاده جایگزین می کنیم.

درست است که این خاکبرداری در حریم شهرک صنعتی دره شهر صورت گرفته است ؟

این برداشت هیچ ارتباطی با شهرک صنعتی ندارد ،چه معدن آقای سلا ح ورزی وچه معدن فعلی خارج از محدوده شهرک صنعتی است . ما هیچ تفاهنامه وارتباطی با شهرک صنعتی نداریم ،اصولا برداشت مصالح هیچ ربطی به شهرک صنعتی ندارد که بخواهیم با آنها قراردادی منعقد نماییم وشهرک هیچ نقشی در این خصوص ندارد.عرض کردم موارد مطروحه صرفا یک جوسازی غیر حرفه ای وغیر اخلاقی است .

و نظر نهایی شما در خصوص ابهامات وموضوعات مطرح شده !

ما شرکتی هستیم که در پنج استان کشور وحتی خارج از کشور مشغول  فعالیت قانونی عمرانی  هستیم،متاسفنه یک سری افراد وجود دارند که با بی تقوایی وبیسوادی مطالبی را بیان کرده اندکه واقعا هیچونه سندیتی ندارد وکذب محض است.

انتظار داریم که آقایان نه تنها از شرکتی که از جیب خودش برای عمران استان هزینه می کند وبه صورت سنواتی از دولت دربافت می کند حمایت صورت نمی کنند ،حداقل با ادعاهای غیر واقع و کاملا کذب ذهن مردم را مسموم نکنند.

ما در پنج استان فعالیت قانونی داریم که براساس فرآیند مناقصات به کار عمرانی مشغول هستیم ،اگر واقعا ادعای رابطه بازی  برای حضور در پروزه ها صحت داشته باشد ،پس باید در هر استانی یک رابط وجود داشته باشد ،این وسط نقش دستگاههای نظارتی همچون سازمان بازرسی که بر فرآیند مناقصات نظارت مستقیم دارند چه می شود؟!

مردم خوب باید بدانند که ما در حوزه عمرانی فعال هستیم و اصولا کاری به مسایل سیاسی و جناحی نداریم یقین داشته باشید از طریق مراجع قضایی پیگیر هتک حرمت و حیثیت از طریق افراد معلوم الحال خواهیم بود .

توصیه دوستانه ای هم به این افراد داریم که دربیان مطالب وادعاهای خود اخلاق را دخیل داده و دنبال مستندات باشد تا بی دلیل با آبرو وحیثیت افراد بازی نشود . بدون شک در چنین مواردی افراد باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند ،چرا در دین ومذهب ما به حفظ حرمت وآبروی مسلمان تاکید فراوانی شده است .

ممنونم از شما که وقت گذاشتید ،امیدوارم که خداوند به همه ما سعه صدر ،صبر و شکیبایی و فرصت برای تطهیر نفس و اصلاح رفتار عنایت فرماید .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Sweden
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
جناب اسدی از کی تا حالا شما وکیل مدافع استاندار شده ای،متاسفم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار