کد خبر: ۸۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 03 September 2015

افزايش سطح احساس امنيت با اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده

فرمانده انتظامي شهرستان "نهاوند" همدان از اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده سطح شهرستان در ده روز گذشته و كشف حدود يك كيلوگرم انواع مواد مخدر در اين مدت خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محسن اقباليان" در تشريح اين خبر بيان داشت: اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده سطح شهرستان نهاوند از ابتداي شهريور سال جاري با هدف افزايش سطح احساس امنيت عمومي در اين نقاط و مقابله فراگير با توزيع كنندگان مواد مخدر در مكانهاي تعيين شده قبلي به مرحله اجرا در آمده است.

اين مقام انتظامي در ادامه افزود: اشرافيت اطلاعاتي پليس نهاوند در اين خصوص موجب شد تا توزيع كنندگان مواد مخدر در نقاط مورد نظر شناسايي و محل، مكان و مسير تردد و فعاليت آنها مشخص شود.

وي همچنين تصريح كرد: پليس نهاوند پس از انجام اقدامات اطلاعاتي گسترده طرح جامع عملياتي در اين خصوص را تدوين و در ده روز گذشته با بكارگيري تيم هاي ويژه به صورت ضربتي در اين نقاط اجرايي نمود.

اقباليان ادامه داد: با اجرايي شدن اين طرح در نقاط آلوده شهرستان طي ده روز گذشته، مقدار تقريبي حدود يك كيلوگرم انواع مواد مخدر از محل فعاليت توزيع كنندگان كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند در پايان اين خبر اذعان داشت: برخورد بي امان پليس نهاوند با توزيع كنندگان مواد مخدر به صورت مستمر ادامه داشته و در مقاطع مختلف بر پايه اشرافيت اطلاعاتي در نقاط هدف به صورت ضربتي اجرا خواهد شد.


کشف خودرو سرقتي ودستگيري 10 نفر متهم در کبودراهنگ

فرمانده انتظامي شهرستان "کبودرآهنگ" همدان از اجراي طرح منطقه اي با حضور عوامل انتظامي در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ قويمي گفت: طرح منطقه اي درشهرستان کبودرآهنگ با حضور عوامل انتظامي کوپ ،پليس هاي تخصصي ونيروهاي ستادي درحوزه کلانتري 11 شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وي افزود: دراين طرح که با هدف ناامن کردن محيط براي مجرمان ومتخلفان وافزايش رضايت شهروندان صورت گرفت عوامل حاضر نسبت به برخورد با موتورسيکلت سواران متخلف ومزاحم ،خرده فروشان مواد مخدر ،صنوف متخلف وديگر جرائم مشهود درسطح شهرستان اقدام کردند.

سرهنگ قويمي گفت: در اين طرح يک دستگاه خودرو سرقتي و يک عدد پلاک موتورسيکلت داراي سابقه سرقت توسط ماموران کشف شد

وي افزود: علاوه برآن تعداد 22 دستگاه موتورسيکلت ،3دستگاه خودرو دراين طرح توقيف ومقاديري مواد مخدر از جمله 23 گرم هرويين ،5 گرم شيشه ،7 گرم ترياک ،5/2گرم سوخته ،2 دستگاه ترازوي توزين و6 عدد فشنگ شکاري 12 ميلي متري غيرمجاز ومقاديري اقلام ضد فرهنگي کشف وتعداد 10نفر نيز دستگير وبه يگان هاي انتظامي منتقل شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان کبودرآهنگ گفت: عوامل پليس اطلاعات شهرستان نيز نسبت به کنترل صنوف اقدام و7 واحد متخلف را پلمپ و6 مورد اخذ تعهد وبه 3 واحد صنفي اخطار داده شد.


دستگيري 5 نفر سارق باغات در ملاير

فرمانده انتظامي شهرستان "ملاير" همدان از شناسائي و دستگيري 5 نفر سارق محصولات باغات و قطع درختان توسط پليس ملاير در حين ارتكاب جرم خبر داد.

"شعبان ترك نيا" با اعلام اين خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان ملاير در پي مبارزه ي جدي با سارقان محصولات باغي ضمن گشت زني در نقاط از پيش تعيين شده موفق شدند يك نفر سارق باغ انگور و يك نفر سارق گردو را در حين سرقت شناسائي و نامبردگان را دستگير نمايند.

اين مقام مسئول در ادامه افزود: در همين راستا ماموران در حين گشت زني در يكي از روستاهاي شهرستان نيز ، تعداد سه نفر را كه با يك اره برقي بزرگ در حال قطع اشجار باغات بودند را شناسائي و بلافاصله آنها را دستگير کردند.

وي در خاتمه افزود: در اين ارتباط پرونده ي قضائي تشكيل و مراتب تحت پيگرد قانوني قرار دارد .


تخطي از سرعت و نبستن كمربند ايمني عامل مرگ دو نفر در تصادف ملاير

فرمانده انتظامي شهرستان "ملاير" همدان ، تخطي از سرعت مطمئنه و نبستن كمربند ايمني را عامل مرگ دو نفر در سانحه ي رانندگي حومه ي ملاير دانست .

سرهنگ "شعبان ترك نيا" با اعلام اين خبر گفت: بر اساس گزارش پليس راه ، يك دستگاه خودروي پرايد با يك نفر راننده و دو نفر سرنشين بنا به دلائل نامعلومي، در اطراف شهر ملاير از جاده منحرف و واژگون شده .

اين مقام مسئول در ادامه افزود: با توجه به شدت اين سانحه متاسفانه هر دو نفر سرنشين در دم فوت مينمايند و راننده نيز به علت شدت جراحات وارده به بيمارستان منتقل مي شود.

سرهنگ ترك نيا گفت: بر اساس نظريه ي كارشناس پليس راه علت تامه ي اين سانحه ي دلخراش ، تخطي از سرعت مطمئنه از سوي راننده ي خودروي پرايد و عدم توانائي در كنترل وسيله ي نقليه در حين سرعت همچنين عدم توجه نسبت به استفاده از كمربند ايمني اعلام شد.

فرمانده انتظامي ملاير در خاتمه بيان داشت: شهرونداني كه قصد رانندگي در جاده هاي مواصلاتي را دارند ضمن رعايت اصول ايمني در حين رانندگي از سرعت مطمئنه جهت حركت و رانندگي استفاده نمايند تا شاهد وقوع حوادث جبران ناپذير و دلخراش اين چنيني نباشيم.


دستگيري 4 سارق حرفه اي در ملاير

فرمانده انتظامي شهرستان "ملاير" همدان از اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده به جرم توسط پليس ملاير و دستگيري 4 نفر سارق حرفه اي خبر داد.

سرهنگ "شعبان ترك نيا" با بيان اين مطلب گفت: ماموران انتظامي شهرستان ملاير در راستاي مبارزه ي قاطعانه با مجرمان و سارقان در مناطق آلوده ضمن هماهنگي با مقام قضائي و با اجراي طرح پاكسازي طي 48 ساعته گذشته، در بازرسي از منزل فردي که در در امر سرقت فعاليت داشت، مقدار 200 متر كابل برق ، يك دستگاه موتور كولر ، يك دستگاه تبلت و يك عدد ترازوي ديجيتال سرقتي کشف شد.

اين مقام مسئول در ادامه افزود: در ادامه ي اجراي اين طرح ، ماموران در حين گشت زني در سطح شهر ملاير، يک نفر سارق موتورسيكلت را بلافاصله پس از وقوع سرقت شناسائي و دستگير کردند كه به دنبال آن يک دستگاه موتور مسروقه را نيز كشف کردند.

سرهنگ ترک نيا اظهار داشت: به دنبال اين اقدام ضربتي و موثر تعداد دو نفر سارق مغازه موبايل فروشي نيز در يكي از روستاهاي شهرستان ملاير شناسائي و در يك عمليات غافلگيرانه هر دو نفر دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير در خاتمه گفت: در اين ارتباط پرونده ي قضائي تشكيل و مراتب تحت پيگرد قانوني قرار دارد .


اولين اولويت و پايه و زيرساخت اصلي ماموريت ها همانا خدمت به مردم و رضاي خداوند است

سردار فرماندهي انتظامي استان همدان در مراسم توديع و معارفه فرمانده انتظامي شهرستان "تويسرکان"، پايه و زيرساخت اصلي و مهم انجام تمام ماموريت هاي نيروي انتظامي را خدمت به مردم و جلب رضايت خداوند بيان کرد.

مراسم توديع و معارفه فرماندهي انتظامي شهرستان تويسرکان با حضور "سردار حاجي محمد مهديان نسب" فرماندهي انتظامي استان همدان، اعضاي شوراي تامين شهرستان، امام جمعه ، فرماندار و روساي ادارات و نهادها و خانواده محترم شهداء و جمعي از کارکنان انتظامي، بازنشستگان و اصحاب رسانه و نمايندگان سايت هاي خبرگذاري محلي در سالن اجتماعات هلال احمر اين شهرستان برگزار شد.

سردار مهديان نسب در اين مراسم گفت: بحث امنيت يک بحث جامعه محوري و يک حوزه همدلي است که مقام معظم رهبري مدظلعالي به خوبي امسال را بنام سال همدلي و همزباني دولت و ملت مزين فرمودند و اين همدلي و همزباني که از قبل در نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده به برکت اين شعار امسال شدت و قوت بيشتري گرفته است.

وي افزود: اين اتحاد و همدلي موجب تعالي و پيشرفت در كارها مي شود و هرکاري بايد براي رضاي خدا باشد و پيش نياز و زير ساخت انجام کار براي خداوند تفکر و تعقل و خدمت به مردم است و پليس با اين نيت و جهت تحقق و رسيدن به اين اهداف با دو رويکرد توجه به درون سازمان و خروج از آنچه براي کار ما ضرر داشته و اتخاذ رويکردي که براي مردم اثرگذار بوده موجبات رضايت شهروندان را فراهم نموده است .

اين مقام ارشد انتظامي استان در ادامه بيان داشت: نيروي انتظامي در راستاي رسيدن به اين هدف مهم 18 اولويت ماموريتي مهم را تهيه نموده که اولين اولويت و پايه و زيرساخت اصلي انجام تمام ماموريت ها همانا خدمت به مردم است که بحمدالله فرماندهي انتظامي استان همدان در حوزه صيانت و نظارت بر عملکرد همکاران و به منظور جلب رضايت شهروندان يکي از استان هاي برتر کشور هستيم.

وي اظهار داشت: ارزش و بهاي هرکاري متناسب با نتيجه و ثمره آن بوده و هرچه در آن رضايتمندي مردم مدنظر باشد حتما رضاي الهي را دربرداشته و حاصل عمل ، پربار و بابرکت خواهد بود و از بهره دنيوي و اخروي بي نصيب نخواهد ماند.

سردار مهديان نسب در ادامه به ارائه وضعيت امنيتي و عملکرد پليس در سطح استان پرداخته و در بحث پليس راهور گفت:در حوزه برخورد با تخلفات راهنمايي و رانندگي اصل بر پيشگيري از وقوع تصادفات بوده و نگاه پليس به اين موضوع مطابق با قانون و نگاهي شرعي است و هدف از جريمه و برخورد با متخلفين اصلاح و پيشگيري از تلفات رانندگي مي باشد.

وي راه اندازي قرارگاه صيانت و پيشگيري از تخلفات کارکنان را نمونه اي از توجه پليس بر ارائه خدمات به مردم و جلب رضايت شهروندان دانست که در اين قرارگاه انجام تمام ماموريت ها با نگاه خدمت به مردم مي باشد و برخورد پليس با هرگونه تخلفات با نگاه امر به معروف و نهي از منکر بوده و ماموران در اين مسير دلسوزانه به مردم خدمات ارائه داده و اين موضوع جزء فرايض واجب نيروي انتظامي مي باشد و بخاطر اينکه از جان مردم حفاظت کنيم قطعا با کسانيکه مقررات را ناديده گرفته و تخلف کنند برخورد مي کنيم و استان همدان بخاطر انجام اقدامات پيشگيرانه خود بعنوان يکي از استان هاي پايلوت در سطح کشور شناخته شده است و نتيجه تمام اين اقدامات کاهش 5 درصدي تصادفات در مدت مشابه با سال گذشته بوده است.


استان همدان از استان هاي برتر در حوزه کشف در سطح کشور مي باشد

سردار فرماندهي انتظامي استان در ادامه و در بحث برخورد با سرقت ها گفت: استان همدان و پليس آگاهي ما از استان هاي برتر در حوزه کشف در سطح کشور مي باشد و با توجه به افزايش 4 درصدي سرقت ها در سال گذشته امسال با تشکيل قرارگاه مبارزه با سرقت اين موضوع کنترل و رشد 3 درصدي کشفيات سرقت ها را در پي داشته و 80 درصد سرقت ها کشف شده است.

وي افزود: شهرستان تويسرکان با تلاش و زحمات کارکنان بهتر از ساير شهرستان هاي ديگر بوده به گونه اي که ما در سطح استان در حوزه پيشگيري از سرقت ها 25 دصد کاهش سرقت داشته ايم و تويسرکان 26 درصد کاهش سرقت ها را داشته است.

کشف يک تن و 700 کيلو انواع مواد مخدر در همدان

سردار مهديان نسب در ادامه سخنانش با اشاره به کشفيات مواد مخدر گفت: از ابتدايس سال جاري در استان يک تن و 700 کيلو انواع مواد مخدر کشف شده و با 4 درصد افزايش مواجه بوده ايم و اين در صورتي است که شهرستان تويسرکان با عملکرد بهتر افزايش کشفيات 800 درصدي را داشته است و کشفيات آن به بيش از 107 کيلو رسيده است و در حوزه برخورد با فروشندگان و توزيع کنندگان مواد مخدر و معتادين ولگرد و متجاهر خيلي خوب عمل شده است.

وي در ادامه به ارائه عملکرد حوزه مشاوره و مددکاري اجتماعي و پاسخگويي به مطالبات شهروندان پرداخته و گفت: مرکز مشاوره و مددکاري فرماندهي انتظامي استان بصورت رايگان با بهره گيري از مشاوران مجرب به ارائه خدمات مشاوره اي رايگان در زمينه هاي گوناگون پرداخته و در اين حوزه توفيقات خوبي داشته و در حوزه مشاوران کلانتري ها ازتعداد پرونده هايي که به مراکز مشاوره ارسال شده 84 درصد آن به صلح و سازش پايدار منجر شده است.

اين مقام انتظامي اضافه کرد: انتظامي استان در سال جاري در حوزه پليس پاسخگو به بيش از 950 نفر بصورت حضوري پاسخگو بوده و به بيش از 210 هزار نفر با حضور در سطح مدارس دبيرستانها و مساجد و شوراها و محلات و دانشگاهها آموزش همگاني در خصوص تهديدات و آسيبهاي اجتمايي داده و علاوه بر آن به تمام سئوالات و گره هاي مردمي پاسخ داده است.

وي در بحث آموزش همگاني تشکيل قرارگاه جهادي افسران مقابله با جنگ نرم دشمن را تحولي دانش بنيان در اين مسير دانسته که همسو با شوراي پژوهش و با محوريت دفتر تحقيقات کاربردي استان جلو رفته و در اين باره در راستاي آموزش همگاني مطابق با نيازها و تهديدات و آسيبهاي سطح حوزه بصورت علمي کار شده و حدود 500بنر جنگ نرم و بزرگترين نمايشگاه امر به معروف و نهي از منکر را در استان نصب و برگزار نموده و پليس به اين فرمايش مقام معظم رهبري که فرموده اند بهترين امر به معروف و نهي از منکر حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي است جامعه عمل پوشانيده است.

سردار فرماندهي انتظامي استان همدان در ادامه در حوزه فضاي سايبر و پليس فتا گفت: 745 محتويات مجرمانه و توهين آميز و غيره با زحمات و تلاش هاي پليس فتا کنترل و ردگيري و برخورد شده و در اين راستا 48 نفر که اقدام به مزاحمت و کلاهبرداري در فضاي سايبري نموده بودند برخورد و دستگير شده اند.

لازم به ذکر است پيش از سخنراني سردار فرماندهي انتظامي استان نيز سرهنگ قاسم قرباني به ارائه عملکرد خود پرداخته و در ادامه امام جمعه و فرماندار ضمن خير مقدم به حضور سردار و فرمانده جديد شهرستان جناب سرهنگ محمد معصومي از زحمات و تلاشهاي جناب سرهنگ قرباني تقدير و تشکر نمودند و سپس در اين مراسم توسط سرهنگ صفايي رياست بازرسي استان طي حكمي از سوي فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران سرهنگ "محمد معصومي" به عنوان فرمانده انتظامي شهرستان تويسرکان منصوب و از زحمات سرهنگ "قاسم قرباني" تقدير و تشكر و هدايايي به رسم يادبود به ايشان اهداء گرديد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار