معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در قالب اعتبار و تسهیلات طی ۳۰ ماه گذشته در این استان برای توسعه بخش های مختلف صنعت و معدن جذب شده است.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ 25 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی  اظهار داشت: دولت دوازدهم در ۲.۵ سال گذشته تلاش وافری را برای بهره برداری و آغاز پروژه های مرتبط با بخش صنعت و معدن دنبال کرد که مهم ترین نتیجه آن جذب بیش از ۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات در حوزه صنعت استان بود.

وی افزود: همچنین طی مدت یاد شده ۲۵ میلیون اعتبار ارزی در قالب دلار و ۸۵.۸ میلیون اعتبار ارزی نیز در قالب یورو وارد استان ایلام شده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: عملیات اجرایی کارخانه تولید نوشیدنی های رژیمی و آبمیوه و نوشابه (کوشاب غرب) با ظرفیت ۱۲۰ میلیون لیتر در سال با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال به اتمام رسید.

بی نیازی کشور از تولید سیم مفتول خودرو با راه اندازی کارخانه استیل کرد دره شهر

کرمی تاکید کرد: عملیات اجرایی کارخانه تولید سیم فولادی تایر خودرو ( استیل کرد) با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال و اعتبار ارزی ۲۴ میلیون یورو نیز به اتمام رسید و هم اکنون در حال تولید محصول است.

وی اضافه کرد: کارخانه استیل کرد شهرستان دره شهر اولین و بزرگ ‌ترین واحد تولیدی در ایران است که سیم تولید شده از مفتول مورد نیاز لاستیک خودرو را با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال تولید کرده و می تواند ۱۰۰ درصد نیاز کشور را تامین کند و با بهره برداری کامل حدود ۳۰۰ نفر در این واحد مشغول بکار می شوند.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: طی مدت یاد شده کارخانه تولید مقاطع فولادی H.S.S (فولاد گستر آتنا) با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد ریال و اعتبار ارزی ۲۵ میلیون دلار وارد فاز بهره برداری شد.

کرمی اظهار داشت: عملیات اجرایی واحد تولید پلی پروپیلن (پ . پ) نیز با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اعتبار ارزی 61.8 میلیون یورو آغاز شده است.

فعال شدن ۱۵ معدن راکد در استان ایلام

وی با اشاره به عزم دولت برای احیای واحدهای تولیدی راکد تاکید کرد: طی ۳۰ ماه گذشته بیش از ۵۰ واحد تولیدی به چرخه فعالیت بازگشتند و ۱۵ معدن راکد نیز فعال شدند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار