کد خبر: ۸۷۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 20 July 2020

 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حامد اسدزاده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه انعقاد قرار داد نقشه مهندسی فرهنگی بخش خمام با اشاره به اهمیت توجه به بخش فرهنگی و تأکید مقام معظم رهبری در این زمینه، اظهار کرد: ایشان حوزه فرهنگی را روح حاکم بر تمام فعالیت‌های اجتماعی توصیف کرده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از موازی کاری در این بخش، افزود: دستگاه‌های متولی در امر فرهنگی باید انسجام لازم را داشته باشند. در این مسیر نیازمند این هستیم که هر دستگاهی به وظیفه خود به درستی عمل کند.

امام جمعه خمام در ادامه با اشاره به تهیه نقشه فرهنگی بخش خمام و با بیان اینکه این طرح با هدف پایش وضعیت فرهنگی این بخش انجام خواهد شد، گفت: این سند تنها یک پژوهش نبوده بلکه نقشه راه و اقداماتی که باید دستگاه‌های در حوزه فرهنگی انجام دهند را ترسیم می‌کند.

عدم اقدام لازم در زمینه تهیه نقشه فرهنگی

در ادامه مجری اجرای طرح نقشه مهندسی فرهنگی بخش خمام نیز با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به مسائل فرهنگی، افزود: پایه و اساس همه مسائل فعالیت‌های فرهنگی است.

سید محمد محمدی با بیان اینکه در ۹۲ طرح نقشه فرهنگی کشور تصویب شد، افزود: متأسفانه در این زمینه اقدامات جدی انجام نشده و امروز جوانان نخبه گیلانی به صورت خودجوش در این زمینه فعالیت را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح تدوین نقشه مهندسی فرهنگی شهر رشت، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از این پروژه اجرا شده است.

محمدی تصریح کرد: نقشه فرهنگی بخش خمام سند چشم انداز ۱۶ ساله این بخش را ترسیم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار