کد خبر: ۸۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 02 September 2015
انزلی - ایرنا - رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی انزلی از فعالیت 168 تعاونی با 90 هزار سهامدار در این شهرستان خبر داد.
[162 تعاونی با 90 هزار سهامدار در شهرستان انزلی فعالند]

به گزارش ایرنا، عبدالمجید جوانبخت روز چهارشنبه در آغازین روز هفته تعاون در نشستی با فرماندار انزلی اظهار کرد : بالغ بر 22 میلیارد تومان در این تعاونی ها سرمایه گذاری و بیش از شش هزار و 300 نفر اشتغالزایی شده است.
وی افزود : از هفته تعاون پارسال تا امسال 9 تعاونی با 459 نفر عضو به ثبت رسیده که با به ثمر رسیدن آنها 150 شغل ایجاد می شود.
به گفته وی دو تعاونی شامل تولید قارچ سپید پروتئین گیلان با حدود یک میلیارد تومان سرمایه گذاری شامل 130 میلیون تومان تسهیلات بانکی و دیگری تعاونی مسکن عرش سازان امید با 20 عضو در هفته تعاون امسال آماده بهره برداری است.
جوانبخت تصریح کرد : از این تعداد تعاونی 40 تعاونی کشاورزی ، یک معدنی ، 24 مسکن ، 51 خدماتی ، یک تعاونی اعتبار ، هفت تعاونی تامین نیاز مصرف کنندگان ، 10 تعاونی حمل و نقل ، سه چند منظوره و یک تعاونی سهام عدالت است.
جوانبخت تصریح کرد : مسکن مهر انزلی با دو هزار و 112 واحد در قالب 16 تعاونی مسکن مهر فعال است.
وی افزود : 12 تعاونی اتحادیه مسکن مهر انزلی را تشکیل داده که ساخت یکهزار و 772 واحد مسکونی در زمینی به مساحت هشت هکتار و 71 بلوک را متعهد شده اند.
رییس اداره تعاون انزلی گفت : از این تعداد 672 واحد تحویل قطعی شده 208 واحد طی ماههای آتی واگذار خواهد شد و 892 واحد در حال ساخت دارد.
وی یادآور شد : چهار تعاونی باقی مانده 340 واحد در حال ساخت دارند که تا پایان سال بخشی تحویل قطعی خواهد شد.
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی انزلی در خاتمه اظهار کرد : این اداره در بین شهرستانهای استان گیلان رتبه دوم را به لحاظ ارزیابی عملکرد کسب کرده است.
*بروکراسی مانع کار تعاونی ها
فرماندار انزلی نیز در این دیدار تعاونی ها را سرمایه کشور خواند و گفت : باید فضای کار زیاد شود تا بتوانیم نتیجه مطلوب ببریم.
عبدالصمد صفرنژاد اظهار کرد : تعاونی ها در کشور وضعیت متفاوتی دارند بعضی از مناطق توانسته اند از آن خوب بهره بگیرند ولی متاسفانه بعضی از شهرستانها دچار بروکراسی اداری شده اند.
وی با اشاره به معضل بیکاری در شهرستان تصریح کرد : با توجه به ظرفیتهای فراوان موجود برای توسعه نیاز است بر روی آن کار جمعی و برنامه ریزی درست انجام شود.
شهرستان انزلی در غرب گیلان از مراکز مهم تجاری و گردشگری شمال کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار