رئیس اداره منابع طبیعی دهلران ؛
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران گفت :از ابتدای سال تاکنون 15مورد خلع ید صورت گرفته که 70هکتار ازارضی ملی شهرستان دهلران از دست متصرفان خارج شده است.
کد خبر: ۸۷۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 19 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نصراله پارسه در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت :همکاری وهمراهی مجموعه دادگستری در بحث برخورد با متصرفین اراضی ملی قابل تقدیر است واین امر باعث شده که منابع طبیعی شهرستان با جدیت بحث خلع ید را دنبال کند.

وی بیان داشت : شهرستان دهلران با داشتن 259هزار هکتار بیابان یکی از وسیع ترین شهرستان استان در بحث بیابان است که در یک سال اخیر 2700هکتار از اراضی بیابانی آن نهال کاری شده است.

پارسه گفت : حدود ۱۲۰ هزار هکتار جنگل در شهرستان دهلران وجود دارد که از این میزان ۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت است.

وی اظهار داشت : سه نهالستان (گرمسیری ،نیمه گرمسیری و سردسیری (ظرفیت تولید نهال در شهرستان سالیانه ۳۵۰هزار اصله بود که خوشبختانه با توسعه نهالستان دهلران در سال گذشته به یک میلیون اصله رسیده است.

پارسه تصریح کرد : با عنایت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی از محل برای اجرای طرح‌های آبخیزداری ،جنگلکاری وبا تلاش مدیرکل منابع طبیعی استان به شهرستان تزریق شده است.

وی گفت : سال گذشته ۶ طرح آبخیزداری در سطح شهرستان دهلران با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار