مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از تحویل 106 کلاس درس جدید نوساز همزمان با آغاز سال تحصیلی به آموزش و پرورش خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 01 September 2015
به گزارش تابناک ایلام ،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از تحویل 106 کلاس درس جدید نوساز همزمان با آغاز سال تحصیلی به آموزش و پرورش خبر دادوگفت: این کلاس های درس در قالب 17 فضای آموزشی با گستره 17هزار و 500 متر مربع احداث شده اند.
وی با بیان اینکه برای ساخت این مدارس در مجموع 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، افزود: از این تعداد 11 فضای آموزشی با مشارکت و کمک مالی افراد خیر و نیکوکار ساخته شده است.
هژبری با بیان اینکه افتتاح این مدارس مجموع فضاهای آموزشی استان را به یک هزار و 357 مدرسه افزایش می دهد، تاکید کرد: این فضاهای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی در مناطق شهری و روستایی احداث و مهرماه امسال پذیرای دانش آموزان خواهند بود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام همچنین به اجرای طرح هجرت اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح تابستان امسال 100 فضای آموزشی استان نوسازی و بهسازی شد.
وی یادآور شد: این طرح با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان همه ساله در فصل تابستان اجرا و در قالب آن مدارس توسط دانش آموزان رنگ آمیزی، تعمیر و بهسازی می شوند.
هژبری با بیان اینکه امسال یک میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی برای اجرای طرح هجرت اختصاص یافت، افزود: پارسال نیز112 فضای آموزشی استان در طرح هجرت بازسازی شده بود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام اولویت این طرح در تابستان امسال را بهسازی فضای مدارس، تعمیر تجهیزات و در صورت لزوم انجام ایزوگام و عایق بام مدارس اعلام کرد.
اکنون از مجموع یک هزار و 341 فضای آموزشی استان، 251 کلاس درس فرسوده است که عمده آنها در مرکز استان قرار دارند و بازسازی و نوسازی آنها در سال جاری در دستور کار نوسازی مدارس استان ایلام قرار گرفته است.
در سال تحصیلی 93 - 94 بیش از 95 هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس استان ایلام تحصیل می کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار