کد خبر: ۸۶۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 20 June 2020
 
تربیت نیروی ماهر در مدارس نویدبخش صنعتی پویا و اقتصادی کارآمد است

تابناک/ نماینده رشت در مجلس تربیت نیروی ماهر و خلاق را نویدبخش صنعتی پویا و اقتصادی کارآمد دانست و گفت: باید دانش آموزان برای حضور در مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش ترغیب شوند.

سید علی آقازاده امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت توجه به رویکرد مهارتی دانش آموزان در مدارس فنی و کار و دانش، اظهار کرد: یکی از مقولات مهمی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تلاش برای ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس فنی و کار دانش است.

وی افزود: دانش آموزان با آموختن حرفه و مهارت، بعد از اتمام تحصیل آماده بازار کار بوده و دغدغه شغل و معیشت، آینده این دانش آموزان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

نماینده رشت در مجلس در ادامه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در بالا بردن شأن اجتماعی دانش آموزان در جامعه در مقایسه با دانش آموزانی که رشته‌های دانشگاهی را انتخاب می‌کنند، افزود: مدرک گرایی و ایجاد شأن اجتماعی کاذب در رشته‌های غیر مهارتی سبب عدم رغبت دانش آموزان به تحصیل در مدارس مهارتی به جهت نگرانی از آینده شغلی خواهد شد.

وی ادامه داد: باید طرح‌هایی در خصوص ایجاد رغبت دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس مهارتی، فنی و کار و دانش در دستور کار قرار بگیرد.

آقازاده با بیان اینکه خانواده یکی از مهم‌ترین رکن فرهنگ سازی در مدارس مهارتی و هنرستان‌ها است، افزود: باید تلاش کرد دانش آموزانی ماهر، خلاق و با اعتماد به نفس بالا در حوزه‌های مختلف آموزشی تربیت شوند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور محسوب می‌شوند، ادامه داد: باید بستر خلاقیت و مهارت در حرفه‌های مختلف در نظام آموزشی نهادینه شود.

آقازاده با تاکید بر اینکه صنعت یکی از مقوله‌های مهم در جوامع پیشرفته بوده و تربیت نیروهای ماهر و خلاق نوید بخش صنعتی پویا و اقتصادی کارآمد خواهد بود، تصریح کرد: علاوه بر ترغیب دانش آموزان و خانواده‌ها، ایجاد زیر ساخت‌های مناسب نیز از مؤلفه‌های مهم فرهنگ سازی در این حوزه است، لذا همت مضاعف آموزش و پرورش در ایجاد بستر مناسب برای توانمند سازی مدارس فنی و کار و دانش بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار