فرماندار یزد :
فرماندار یزد در جمع مسئولان شهرستان رفسنجان گفت: بحران خشکسالی چندین ساله باعث شده یزدی‌ها نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند و هم‌اینک نیز در صنعت به سمت صنایعی که نیاز کمی به آب دارند گام برداشته شده است.
کد خبر: ۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ 28 February 2015

به گزارش تابناک یزد، محمود شاکری شمسی در جمع مسئولان شهرستان رفسنجان گفت: بحران خشکسالی چندین ساله باعث شده یزدی‌ها نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند و هم‌اینک نیز در صنعت به سمت صنایعی که نیاز کمی به آب دارند گام برداشته شده است.

وی ادامه داد: استان یزد دارای 10 شهرستان، 22 بخش و 21 شهر است که یک میلیون و 100 هزار جمعیت را در خود جای داده است.

فرماندار یزد عنوان کرد: بیش از 600 هزار نفر از جمعیت استان در شهرستان یزد ساکن هستند و این شهرستان 2 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت دارد.

شاکری شمسی ادامه داد: شهرستان یزد دارای 2 بخش مرکزی و زارچ و چهار شهر یزد، حمیدیا، شاهدیه و زارچ است و 95 درصد مردم ساکن شهرها و تنها پنج درصد ساکن روستاها هستند و به ازای هر کیلومتر مربع 24 نفر اسکان دارند که این تراکم جمعیت کم، خدمات‌رسانی را مشکل کرده است و هزینه زیادی نسبت به دیگر نقاط کشور در یزد انجام می‌شود.

فرماندار یزد تصریح کرد: فرهنگ قنات، قنوت و قناعت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی که مردم یزد داشته و دارند نیز زبانزد خاص و عام است و همچنین وجود 6 هزار و 500 اثر تاریخی در استان که یک‌هزار و 548 اثر آن به ثبت ملی رسیده، افتخار مردم استان یزد است.

وی همچنین افزود: یزد به عنوان یکی از قطب‌های درمانی کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم است و توجه ویژه‌ای نیز به آموزش عالی در این شهر شده که وجود 30 مرکز علمی و هفت حوزه علمیه و 65 هزار دانشجو در این شهر، گواه دارالعلم بودن یزد است.

فرماندار یزد گفت: استان یزد از لحاظ اشتغال در صدر استان‌های کشور است و نرخ بیکاری نیز در یزد کمترین است و پنج درصد مردم شهر یزد در کشاورزی، 41 درصد در صنعت و 50 درصد در خدمات مشغول انجام وظیفه هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فرمانداری مراکز استان‌ها در سایه قرار دارند با هماهنگی مجموعه مدیران ارشد استان برنامه‌های بیشتری اجرایی شد و این رویه باعث شد برنامه‌های اجرا شده در یزد به شهرستان‌های دیگر هم به عنوان برنامه موفق ابلاغ شود.

فرماندار یزد اظهار کرد: مسیر توسعه یزد بر مبنای صنایع کم آب خواه و توجه به میراث فرهنگی و پتانسیل‌های موجود برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش فارس ، شاکری‌شمسی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بافت تاریخی 700 هکتاری یزد در سال 93 از سومین شهر هدف گردشگری کشورهای خارجی بعد از اصفهان و فارس در سال‌های گذشته به مقام دوم بعد از اصفهان ارتقا یافتیم که نشان از موفقیت برنامه‌های انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار