کد خبر: ۸۶۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 16 June 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران ، مدیر حفظ نباتات این سازمان با درخواست از باغداران برای مبارزه شیمیایی با این آفت گفت : زمان مناسب مبارزه شیمیایی علیه آفت بالشک مرکبات از ۲۷ خرداد ماه به مدت سه هفته از تاریخ شروع مبارزه است.

عبدالرحمن زاغی با بیان اینکه میزان مصرف روغن امولسیون شونده با حشره‌کش و کنه‌کش توصیه شده، ۳ الی ۵ لیتر در یک هزار لیتر آب توصیه است ، افزود: در صورت افزایش درجه حرارت هوا به بیش از ۳۳ درجه سانتیگراد از مصرف روغن امولسیون شونده خودداری شود.

وی حشره‌کش‌های توصیه شده برای مبارزه را آپلاود، آدمیرال به میزان نیم تا ۰.۷۵ لیتر، استامی پراید نیم کیلو ، دورسبان ۲ لیتر ، دیازینون ۱.۵ تا ۲ لیتر، مالاتیون ۲ تا ۲.۵ لیتر، اتیون ۱.۵ تا ۲ لیتر در یک هزار لیتر آب اعلام و توصیه کرد برای کنه‌کش‌های هم از انویدور ۰.۳۵ لیتر، نیسورون، نئورون یک لیتر در یک هزار لیتر آب استفاده کنند.

این مسئول به باغداران توصیه کرد قبل از مبارزه با آفات و عوامل بیماری زا با ارائه نمونه از باغ به کارشناسان حفظ نباتات مراکز خدمات، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و یا کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مراجعه و بر اساس توصیه‌های کارشناسی و نسخه گیاه‌پزشکی صادره نسبت به تهیه سموم از فروشگاه‌های مجاز و معتبر اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار