نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نقاط بافت تاریخی یزد باید از حالت فعلی خارج و برای ایجاد زندگی راحت مردم در آن برنامه‎‎ریزی لازم صورت گرفته و ناراحتی مردم رفع شود.
کد خبر: ۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ 28 February 2015

به گزارش تابناک یزد، "محمد صالح جوکار"  در نشست مردمی در جمع اهالی محله خلف باغ یزد، افزود: اگر میراث فرهنگی برای بهسازی بافت موجود برنامه‎‎ای تدوین نکند و بافت قدیم خالی از جمعیت شود، ضرر آن بیشتر خواهد بود و آثار تاریخی نیز بیشتر از این تخریب خواهد شد.

وی ادامه داد: باید طرحی جامع برای بافت قدیم یزد تدوین شود و بخش‏‏هایی که مخروبه شده بهسازی و همچنین مشکلات بهداشتی محلات نیز رفع شود.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: در برخی از مناطق بافت تاریخی یزد از جمله این محله، مردم آسایش خود را از دست داده‎‎اند و باید فکری برای آن صورت گرفته و نسبت به تامین راه‏‎‎های عبور و مرور و پارکینگ به ویژه تعیین تکلیف مخروبه‎‎ها، اقدامات لازم صورت گیرد.

بافت تاريخي بدون برنامه، مخروبه مي‏‏شود

جوکار افزود: اگر برای این بافت تاریخی برنامه‎‎ای تدوین نشود، جوانان نیز رغبتی برای زندگی در آن نخواهند داشت و کم‎‎کم مثل برخی دیگر از نقاط، خالی از سکنه شده و به مخروبه تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر همکاری بین دستگا‎‎ه‎‎ها بوجود آمده و خانه‎‎های مخروبه برای مسکن جوانان بازسازی شود، قطعاً روحی تازه در این بافت دمیده می‎‎شود که لازمه آن تامین امکانات مورد نیاز است.

مطالبات اهالي خلف آباد به‏‏ حق است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: خیابان امام رضا(ع) در این محله به خیابان شهید بکایی متصل شده که به دلیل وجود چندین منزل هنوز به طور کامل آزادسازی نشده است، لذا امیدواریم با همکاری مردم در سال آینده این اقدام صورت گیرد.

جوکار افزود: راه‏‏های ورودی این خیابان‎‎ها نیز با مشکل مواجه شده که از مسئولان میراث فرهنگی درخواست داریم با برنامه‎‎ریزی که انجام می‎‎دهند، راهی برای خارج شدن از این معضل پیدا و به مردم کمک کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که در خیابان شهید رجایی، طرح کارت پارک اجرا می‏‏شود لذا مغازه‎‎های اطراف، اتومبیل‎‎های خود را در کوچه‎‎های این محله پارک می کنند و باعث اعتراض زیادی از طرف مردم شده است‏‏

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم محله خلف‌‎باغ همواره همراه با انقلاب بوده و هستند و تقدیم 29 شهید از این محله، گواه این همراهی است؛ لذا باید مطالبات به حقی که دارند نیز برآورده شود.

به گزارش ایسنا، جوكار همچنین با توجه به تعطیلی کتابخانه این محله از نهاد کتابخانه‏‏های استان خواست تا نسبت به راه‎‎اندازی مجدد اين كتابخانه برنامه‏‏ریزی کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار