مقام قضایی:
رییس دادگستری شهرستان آبدانان گفت: با متخلفان اراضی و عرصه های ملی و طبیعی برخورد جدی می شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 30 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، ابراهیم سبزواری روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از عرصه های ملی اظهار کرد: منابع طبیعی یعنی زندگی، تخریب منابع طبیعی یعنی مرگ ،لذا باید منابع طبیعی و پوشش گیاهی خاص آن حفظ شود و نباید این منابع از بین بروند.
وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در آیات، احادیث و روایات معصومین (ع) افزود: همه باید تلاش کنیم که حفظ حقوق بیت المال را وظیفه خود بدانیم و به شدت از آن پاسداری کنیم.
سبزواری تاکید کرد: برای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی اقدامات خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته از جمله برگزاری جلسه با مالکان کارگاه های تولید شن و ماسه، همایش تبین نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی، اختصاص یک شعبه مستقل جهت رسیدگی به پرونده های تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره کرد.
رییس شورای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی آبدانان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره حراست از منابع و اراضی ملی گفت: رییس قوه قضاییه در تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری با صدور بخشنامه به دستگاه های قضایی آنها را مکلف به رسیدگی خارج از نوبت و ویژه برای پرونده های مربوط به عرصه های اراضی ملی نموده و دستگاه قضایی شهرستان آبدانان نیز با عزم راسخ وارد عرصه حفاظت از اموال و ثروت های عمومی می شود.
فرماندار آبدانان نیز با تبیین اهمیت عرصه های ملی و جنگلی در سلامت زندگی مردم گفت : تمام مردم جامعه بخصوص بهره برداران از منابع طبیعی باید ضرورت حفظ و حراست از این منابع و عرصه های ملی را مد نظر قرار دهند چرا که منابع طبیعی از سرمایه های ملی است که باید به خوبی از آن محافظت کرد تا برای نسل های آینده مثمر ثمر باقی بماند.
مجید عسگری افزود : مسوولان و متولیان حفظ منابع طبیعی باید با هوشیاری و آمادگی کافی جهت برخورد با متخلفین در حیطه وظایف ذاتی و قانونی خود تلاش کنند و از هر گونه سهل انگاری و اهمال در این قضیه بپرهیزند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار