رئیس دادگستری شهرستان کلاردشت با اشاره به خلع ید بیش از 156 هزار مترمربع از اراضی ملی در کلاردشت، گفت: قاطعانه در برابر متجاوزان اراضی ملی و جنگلی کلاردشت ایستاده‌ایم.
کد خبر: ۸۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 29 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ابراهیم حسین‌زاده در شهرستان کلاردشت با اشاره به موقعیت گردشگری و دامنه‌های سرسبز کلاردشت اظهار کرد: زیبایی مناظر سرسبز و چشم‌اندازهای زیبای شمال به‌ویژه مناطق کوهستانی آن طمع سودجویان و زمین‌خواران را برای تجاوز به اراضی ملی و جنگلی از جمله در منطقه زیبا و گردشگری کلاردشت زیاد کرده است، لذا با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و تصمیم قاطع قوه‌قضائیه در مقابله با پدیده زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز، در کلاردشت نیز با متخلفان برخورد می‌شود.
وی اضافه کرد: امسال‌ با کمک منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بیش از 156 هزار مترمربع از اراضی ملی خلع ید و رفع تصرف و بیش از 30 قطعه دیوارکشی غیرمجاز به مساحت 20 هزار مترمربع تخریب شد.

قلع‌وقمع ساختمان سه طبقه غیرمجاز در ارتفاعات مازیچال

رئیس دادگستری شهرستان کلاردشت از صدور حکم تخریب 100 فقره پرونده در کمیسیون ماده 100 مربوط به حریم شهر کلاردشت خبر داد و تصریح کرد: بیش از 35 هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه سرسبز «مازیچال» آزاد و یک ساختمان سه طبقه نیز تخریب شد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کلاردشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کلاردشت، افزود: 35 هزار و 400 مترمربع زمین نیز در دو قطعه 35 و 400 مترمربع که به تصرف زمین‌خواران درآمده بود با تلاش دادگاه کلاردشت و یگان حفاظت منابع طبیعی اداره‌کل منابع طبیعی غرب استان تخریب و به دامن طبیعت برگشت داده شده است.
وحید مشایخ اظهار کرد: همچنین یک ساختمان سه طبقه با زیربنای 330 مترمربع در منطقه ییلاقی و جنگلی مازیچال از دست متصرفان آزاد و اعمال قانون شده است.
وی اضافه کرد: آزادسازی عرصه‌های منابع ملی در راستای تبصره 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بوده است.

آزادکردن عرصه‌های طبیعت زیبای مازیچال

مازیچال منطقه‌ای جنگلی با درختان بلوط و مراتع وسیعی از گیاهان دارویی است که در ارتفاع بالای 4 هزار متر از سطح دریا در حد فاصل شهرستان‌های تنکابن، عباس‌آباد و 20 کیلومتری کلاردشت واقع و در حوزه منابع طبیعی این شهرستان قرار دارد.
حوزه منابع طبیعی کلاردشت دارای 26 هزار هکتار جنگل و 24 هزار هکتار مرتع است و به دلیل داشتن آب و هوای مناسب، در خطر تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار