احمدی :
تابناک: رییس صداوسیمای استان اصفهان گفت: مجلس تمامی صداوسیماهای استان‌ها را مکلف کرده تا یک‌دوم هزینه فعالیت صداوسیما را از طریق پیام بازرگانی تأمین کند.
کد خبر: ۸۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 29 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مسعود احمدی افزادی امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای شهر اصفهان بابیان اینکه شبکه استانی اصفهان در سال1370 بعد از شبکه پنج تهران نخستین شبکه استانی در میان سایر استان‌ها است، اظهار کرد: در حال حاضر شبکه مرکز اصفهان از پرمخاطب‌ترین و پربیننده‌ترین شبکه‌های استانی است و علی‌رغم تمامی فرازها و فرودها شبکه مرکز اصفهان در کنار شبکه‌های ملی فعالیت می‌کند.

رییس صداوسیمای استان اصفهان با اشاره به اینکه باید به‌گونه‌ای فعالیت‌ها صورت گیرد تا شاهد حضور پررنگ‌تر شبکه مرکزی درر رسانه ملی باشیم، اضافه کرد: درصورتی‌که بتوانیم در حوزه‌های مختلف اقتصادی ،اجتماعی ، فرهنگی و هنری اقدامات مناسبی انجام دهیم یک نقطه قوت فراهم می‌شود و در غیر این صورت به یک تهدید تبدیل می‌شود.

احمدی بابیان اینکه 3هزار و 750 شبکه ماهواره‌ای در سطح کشور تنها از یک ماهواره دریافت می‌شود، گفت: برای توسعه متوازن فرهنگی باید به توسعه تمام ابعاد اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی روی بیاوریم.

وی با بیان اینکه امروز که شهر اصفهان به عنوان شهر گنبدهای فیروزه‌ای شناخته می شود باید بتواند فلسفه گنبدهای فیروزه‌ای را طرح کند، ادامه داد: توجه به 13 خواهرخوانده اصفهان باید از طریق رسانه ملی و استانی مطرح گردد تا زمینه‌های ارتقاء بعد ملی ، محلی و فراملی رسانه مرکز اصفهان فراهم شود.

رییس صداوسیمای استان اصفهان بابیان اینکه باید برنامه‌های گردشگری برای حضور گردشگران خارجی در شهر به‌گونه‌ای باشد که گردشگران را به اصفهان بکشاند ، تصریح کرد: لزوم اجراشدن چنین امری فراهم کردن زیرساخت‌ها شهری مانند کنترل ترافیک شهری و مبلمان شهری است.

احمدی با اشاره به اینکه توسعه متوازن زمانی اتفاق افتد که زمینه‌های توسعه رسانه‌ای فراهم شود، اضافه کرد: هرچقدر رسانه ملی قوی‌تر عمل کند توسعه فرهنگی و اجتماعی بیشتری رخ می‌دهد و در صورتی یک شهر فرهنگی می‌شود که به مسائل فرهنگی بیشتر پرداخته شود.

وی بابیان اینکه لازم است زیر ساخت‌های یک شهر بین‌المللی فراهم شود، گفت: شرط کافی برای بین‌المللی شدن این است که زیر ساخت‌های لازم را داشته باشیم.

رییس صداوسیمای استان اصفهان بابیان اینکه صداوسیما عضو مؤثری در شکل‌دهی مسائل فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اما تنها عضوی نیستیم که در این خصوص مؤثر است و لازم است تمامی دستگاه‌ها در این خصوص فعال شوند.

احمدی بابیان اینکه مردم باید در شبکه استانی و حتی ملی نیازهای خود را ببینند و این‌یک اصل است، اضافه کرد: آن‌گونه که شایسته مردم است به رفع نیازهایشان فکر نکردیم و میل مخاطبین را برطرف نکردیم . اما پرداختن به مصلحت‌ها نیز در رسانه یک اصل است.

وی با اشاره به لزوم توجه به حقوق شهروندی ، تصریح کرد: باید به‌صورت جدی به تکالیف شهروندی بپردازیم . پیوست‌های رسانه‌ای در برنامه‌های فرهنگی کمتر مشاهده می‌شود که لازم است بیشتر موردتوجه واقع شود.

رییس صداوسیمای استان اصفهان ادامه داد: اصفهان ازنظر جذب گردشگران اسلامی و بین‌المللی تنها شهری است که دارای آثار تمدن اسلامی است. مجلس تمامی صداوسیماهای استان‌ها را مکلف کرده تا یک‌دوم هزینه فعالیت صداوسیما را از طریق پیام بازرگانی تأمین کند.

احمدی خاطرنشان کرد: شبکه اصفهان شبکه‌ای مرجع است که مخاطب ملی و فراملی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار