رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: طرح بهارانه کتاب در قم از امروز آغاز و تا 30 اردیبهشت ماه ادامه دارد که در اجرای این طرح 20 درصد تخفیف برای خریداران کتاب در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۴۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴ 10 May 2020

به گزارش تابناک قم، روح الله کریمی اظهار کرد: هرسال در این ایام با بازگشایی نمایشگاه کتاب در تهران شاهد حضور شمار بالایی از ناشران و تازه های نشر در این نمایشگاه بودیم که امسال با شیوع ویروس کرونا در جهان به ویژه در ایران شرایط به گونه ای رقم خورده است که به سمت خریدهای غیرحضوری باید برویم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب نشد که مطالعه کتاب به فراموشی سپرده شود، عنوان کرد: در همین راستا طرح بهارانه کتاب در سراسر کشور به ویژه استان قم از امروز اجرایی می شود.

رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به شعار طرح بهارانه کتاب بیان کرد: «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» شعار این طرح است که همزمان در سراسر کشور از امروز 20 اردیبهشت تا پایان ساعت 24 روز سه شنبه 30 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه در اجرای این طرح براساس پروتکل های بهداشتی خرید کتب به صورت غیرحضوری انجام می شود، گفت: کتاب فروشی ها برای حضور در این طرح می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت نام در طرح «بهارانه کتاب» 1399 اقدام کنند.

کریمی با اشاره به شرایط ثبت نام کتاب فروشی ها در اجرای این طرح عنوان کرد: داشتن پروانه کسب با تاریخ معتبر، داشتن رایانه و دسترسی به اینترنت، نصب پوستر طرح در ورودی و محل قابل رویت فضای کتابفروشی تا پایان بهارانه کتاب 1399 و عدم مغایرت اطلاعات صاحب امتیاز در پروانه کسب با اطلاعات شخص متقاضی شرکت در طرح از جمله شرایط ثبت نام در طرح بهارانه کتاب است.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه سخنان خود به استقبال خوب کتابفروشی های قم در اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: استان قم با مشارکت 55 کتابفروشی بعد از استان ‌های تهران و مشهد در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط برای حضور کتابفروشی تازه تاسیس در اجرای این طرح بیان کرد: دریافت نامه تأیید از اتحادیه ناشران و کتابفروشان برای دریافت پروانه نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا 30 هزار تومان یارانه کتاب تعلق می گیرد، عنوان کرد: هر شمارۀ ملی حداکثر تا مبلغ 150 هزار تومان مجاز به خرید کتاب است که این خرید تا سقف 20 درصد مشمول تخفیف طرح بهارانه قرار خواهد گرفت.

کریمی با تاکید براینکه کتاب های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان شامل این تخفیف می شوند، گفت: کتاب های آموزشی مشمول این تخفیف نمی شوند.

وی افزود: علاقه ‌مندان می‌توانند برای اطلاع از کتابفروشی های فعال‌ عضو این طرح در قم به آدرس الکترونیکی http://tarh.ketab.ir/OstanBookShop.aspx?Bid=26 مراجعه کنند.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: طرح‌های فصلی کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارایه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور انجام می‌گیرد که در آن وجه تخفیف به صورت مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌ شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار