گزارش تابناک از لغو کنسرت«قربانی» در چناران+سند لغو کنسرت
پس از لغو کنسرت روز پنجشنبه علیرضا قربانی در چناران رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت:لغو برخی از کنسرت ها در استان بنا به مصلحت بوده است.
کد خبر: ۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ 27 February 2015

رییس کل دادگستری خراسان رضوی در رابطه با عدم برگزاری کنسرت در مشهد، گفت: قانونی در خصوص عدم برگزاری کنسرت در مشهد وجود ندارد.

 حجت‌الاسلام علی مظفری در خصوص علت صدور مجوز برگزاری کنسرت‌ها در این شهر و سپس لغو آن‌ها، عنوان کرد: مرجع ارائه و صدور مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها، دادگستری نیست اما این سازمان به لحاظ وظیفه قانونی حق نظارت بر تمام رفتار دولت را دارد.

وی ادامه داد: به این معنا که دادگستری می‌تواند اگر صنفی اعم از اداری، حقوقی و ... تصمیمی گرفت که به تشخیص دادستان و مقام قضایی به مصلحت جامعه نبود، آن را لغو کند.

مجوز داشتیم

مجید احدزاده تهیه کننده برنامه اجرای صحنه‌ای گروه اشتیاق به سرپرستی علیرضا قربانی در گفت: كنسرت شب گذشته 6اسفندماه93 عليرضا قرباني در دانشگاه آزاد گلبهار به دستور دادستان عمومی و انقلاب چناران لغو شد.

احدزاده افزود: مجوز برگزاري اين كنسرت يك ماه پيش از سوی فرمانداري، ‌نيروي انتظامي و اداره فرهنگ و ارشاد استان اخذ شده بود و 48 ساعت گذشته مجوز را به ما تحويل دادند. با اين وجود ديروز ساعت 17 طی تماسي كه با من گرفته شد، دادستان ممانعت خود را با برگزاري اين كنسرت اعلام كرد.

احدزاده با بیان اينكه براي آماده سازي سيستم صوت و نور نيروهايي از تهران به مشهد آمده بودند، ادامه داد: طي اين دو شب گذشته مبلغ 80 ميليون تومان براي برگزاري اين كنسرت هزينه شده است و مبلغ 88 ميليون تومان بليت به فروش رسيده است.

وي با بيان اينكه نامه لغو برنامه از جانب دادستاني شديداللحن بود، تاكيد كرد: براي برگزاري كنسرت امشب از ارشاد مجوز داريم و در حال حاضر رايزني‌هايي را براي برگزاري مراسم امشب انجام مي‌دهيم اما احتمال برگزاري اين كنسرت را تنها 5 درصد اعلام مي‌كنم.

دستگیری چند ساعته معاون فرهنگی

همچنین روز چهارشنبه معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی به دلیل برگزار کنسرت در این دانشگاه بازداشت شد و بنا به گفته افراد مطلع پیش از برگزاری این کنسرت به از سوی مراجع ذیربط هشدار لازم به مسئولان دانشگاه فردوسی داده شده بود.

رئیس کل دادگستری:لغو کنسرت ها بنا به مصلحت است/تهیه کننده کنسرت:همه مجوزها اخذ شده بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار