کد خبر: ۸۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 28 August 2015

آستارا - ایرنا - مسابقه قرآنی بسیج جامعه زنان با شرکت قاریان و حافظان قرآن در محل سپاه ناحیه آستارا برگزار شد.
[مسابقه قرآنی بسیج جامعه زنان آستارا برگزار شد]

مسوول واحد تربیت و آموزش سپاه ناحیه آستارا روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقه با شرکت 100 نفر از بانوان فعال عرصه قرآنی شهرستان آستارا در رشته های مفاهیم ، حفظ و ترتیل برگزار شد.
حجت الاسلام رحمان شعبانی با اشاره به اینکه بانوان در رده های سنی مختلف در این مسابقه حضور داشتند ، افزود: بانوان شرکت کننده در قالب حوزه های مقاومت بسیج با همدیگر به رقابت پرداختند.
وی بیان کرد: در این مسابقه و در رشته ترتیل زیبا دهسرایی ، فریبا رفیعی پور و سمیرا حبیبی ، در رشته مفاهیم فاطمه جعفرنژاد ، زهرا نیک نیا و زهرا ناصری و در رشته حفظ (کودکان) پارمیدا ملک زاده ، نرگس نوری زاده و فاطمه باقری اصل به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
وی با بیان اینکه از هر حوزه مقاومت نیز در هر رشته دو نفر برگزیده شدند ، اضافه کرد: از حوزه مقاومت حضرت زینب (س) لوندویل و در رشته ترتیل سمیه ندیمی و معصومه مستعلی پور ، در رشته مفاهیم اسماء دریایی و اعظم ابری و در رشته حفظ (کودکان) زینب دیبایی و نرگس پاک پرور حایز رتبه های برتر شدند.
مسوول تربیت و آموزش سپاه آستارا اظهار کرد: از حوزه مقاومت فاطمیه (س) آستارا در رشته ترتیل نفیسه عاطفی و زهرا نصیری ، در رشته مفاهیم مونس حقداری و میترا جوان مجرد و در رشته حفظ (کودکان) فاطمه ملک زاده و معصومه خردادی و از حوزه مقاومت حوزه مریم (س) باغچه سرا در رشته ترتیل معصومه توکلی و حدیثه چکامه و در رشته مفاهیم پروانه پاکروان و فرحناز سودایی برگزیده شدند.
حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات فرصتی برای شناسایی استعدادهای قرآنی است ، گفت: واحد تربیت و آموزش سپاه آستارا با برگزاری برنامه های متنوع قرآنی نظیر محافل انس با قرآن و مسابقات مختلف گامی را در راستای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی برداشته است.
وی با اشاره اینکه قرآن برای اهل معرفت و کرامت سرشار از نور و رحمت است، افزود: برای دستیابی به رمز و رموز بی حد و اندازه قرآن کریم باید با عمق جان با قرآن انس پیدا کنیم تا درهای حکمت به روی ما گشوده شود.
وی اضافه کرد: برای آنکه چراغ هدایت قرآن یکی از پس از دیگری به روی ما گشوده شود ، نباید فقط به زیبا خواندن و حفظ کردن قرآن اکتفا کنیم.
وی توجه به درون و مفاهیم قرآن را برای انسان ها راهگشا دانست و گفت: شایسته است قرائت قرآن همراه با تدبر صورت گیرد و تنها در این صورت است که خود قرآن باعث شفای سینه ما می شود و بیماری های حسادت ، غرور ، کبر و تمامی صفات نکوهیده و ناپسند از درون ما برکنده می شود.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار