کد خبر: ۸۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 30 April 2020
 

تابناک/ ابراهیم انصاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان صومعه سرا در راستای برخورد با تخلفات در حریم بستر و تغییر کاربری غیر مجاز گفت:

با توجه به این که در بازدیدهای میدانی صورت گرفته مشاهده شده است که ۱- برخی از اشخاص بدون داشتن مجوز یا در برخی موارد با دریافت مجوزهای غیر قانونی در بستر رودخانه های شهرستان جهت ساخت و ساز و انواع تصرفات بستر رودخانه نموده اند یا این که ۲- به صورت غیر قانونی مبادرت به تغییر کاربری غیر قانونی اراضی زراعی و باغی از طریق ساخت و ساز و... نموده اند، یا این که ۳-در اراضی ملی و منابع طبیعی تصرفاتی داشته اند ،به همین جهت در راستای برخورد قاطع و‌ جدی با این افراد یک گروه با ترکیب دادستانی،جهاد کشاورزی،اداره امور منابع آب،محیط زیست،اداره بنیاد مسکن تشکیل گردیده است تا به صورت مستمر در طول هفته نسبت به بازدیدهای میدانی اقدام نموده و نسبت به تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان اقدام گردد.

بدیهی است در این مرحله از اقدام کلیه عوامل ذی مدخل در ساخت و ساز غیر قانونی یا تصرف غیر قانونی تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

برای مثال چنانچه دهیار روستا بدون مجوز در جهت ساخت و ساز در اراضی زراعی پروانه صادر کرده باشد یا این که موضوع ساخت و ساز یا تصرفات غیر قانونی را مشاهده کرده و گزارش نداده باشد (که قانونا بر مبنای ماده ۶۹قانون دهیاری ها تکلیف گزارش داشته است)یا چنانچه اداره ای به صورت غیر قانونی اقداماتی از قبیل نصب تیر برق یا اعطا مجوز بدون انجام استعلامات و به صورت غیر قانونی موجب تسهیل این امورات و تصرفات غیر قانونی شده است،تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. در این خصوص در جلسات و مکاتبات متعدد تذکرات لازم به نهاد های مربوطه نیز سابقا داده شده است.

در موضوع ساخت و‌سازهای غیر قانونی در اراضی زراعی در راستای تبصره ۲از ماده ۱۰قانون قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی که مقرر داشته است مأموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا ضمن تنظیم صورتمجلس رأساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند ،که بلافاصله اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

در موضوع تصرفات غیر مجاز در اراضی بستر رودخانه نیز در راستای تبصره ۴ماده ۲قانون توزیع عادلانه آب به متصرفین غیر قانونی ابلاغ خواهد شد تا ظرف مدت معینی نسبت به تخلیه و قلع اعیانی اقدام‌کند و در صورت استنکاف اداره امور منابع آب با اجازه و نظارت دادستان یا نماینده او اقدام به تخلیه و قلع خواهد کرد.بدیهی است تمامی نهادهای اداری و حاکمیتی و دولتی یا غیر دولتی و...می بایست در جهت اجرای قانون و جلوگیری از تخطی از مقررات می بایست توجه و‌ دقت کافی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار