مدیران دستگاه های خدماتی آب، برق و گاز مازندران در حالی از مشترکان برای تداوم ارائه خدمات مطلوب و پشتیبانی از طرح‌ها و تاسیسات خواستار پرداخت قبوض مصرفی هستند که هنوز حدود ۷۰تا ۹۰ درصد از مشترکان در ۲ماهه اخیربه دلایل مختلف قبوض مصرفی خود را پرداخت نکردند.
کد خبر: ۸۴۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 29 April 2020

ایرنا- مدیران دستگاه های خدماتی آب، برق و گاز مازندران در حالی از مشترکان برای تداوم ارائه خدمات مطلوب و پشتیبانی از طرح‌ها و تاسیسات خواستار پرداخت قبوض مصرفی هستند که هنوز حدود ۷۰تا ۹۰ درصد از مشترکان در ۲ماهه اخیربه دلایل مختلف قبوض مصرفی خود را پرداخت نکردند.

اگرچه طبق مصوبه و دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا مشترکان آب ، برق و گاز می‌توانند قبوض خود را تا پایان اردیبهشت ۹۹ پرداخت کنند، اما بررسی ها نشان می دهد که حدود ۳۰ درصد مشترکان آب و کمتر از ۲۰ درصد برق و ۱۰درصد مشترکان گاز استان مازندران قبوض ماههای اسفند سال قبل و فروردین سال جاری را پرداخت کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان این که یک میلیون و ۴۲۵هزار مشترک برق در استان هستند که به طور میانگین ماهانه در سال گذشته ۵۵میلیارد تومان هزینه ناشی از مصرف برق به حساب شرکت واریز می کردند، گفت: به دلیل کرونا و فرصتی که بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به مردم داده است، این رقم در فروردین سال جاری به ۱۳میلیارد تومان برابر با حدود ۱۸درصد کاهش یافته است.

رضا غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امیدواریم اکنون که وضعیت ابتلا به کرونا کاهش یافته و کسب و کارها نیز تا حدودی به راه افتاده است مشترکانی که قادر به پرداخت قبوض مصرفی خود هستند اقدام به پرداخت کنند.

وی با اشاره به این نکته که شرکت برق بدون بودجه دولت و فقط از طریق وصولی قبوض مصرفی مشترکان طرح های توسعه ای صنعت توزیع برق ، ترمیم و نگهداری شبکه های توزیع و دستگاه های پست توزیع را انجام می دهد، تصریح کرد: انتظار داریم مشترکان نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران به وجود ۲۹ هزار کیلومتر شبکه توزیع که ۱۳هزار کیلومتر آن شبکه فشار متوسط و ۱۷هزار کیلومتر آن شبکه فشار ضعیف است اشاره و گفت: ۳۵هزار دستگاه پست توزیع با ظرفیت چهار هزارو ۲۰۸مگاولت تولید برق در استان وجود دارد که باید نسبت به حفظ و نگهداری آن همواره هزینه زیادی را متقبل شویم.

وی با بیان این که در سال گذشته یکهزارو ۵۰۰کیلومتر شبکه توزیع و یک هزارو ۴۷۵دستگاه پست توزیع در استان اضافه شده است، ادامه داد: سال گذشته ۴۲هزار مشترک جدید در استان اضافه شدند و انتظار داریم مشترکان نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند.

توزیع برق مازندران دارای ۲ شرکت است که توزیع منطقه ساری از گلوگاه تا آمل را پوشش می دهد. ۷۰ درصد از مشترکان توزیع برق مازندران منطقه ساری مشترکان خانگی هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این نکته که مصرف آب در ۲ماهه اسفند سال گذشته و فروردین امسال تا ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این درحالی است که وصولی از قبوض مشرکین کمتر از ۳۰ درصد است.

مجید عبداللهی با بیان این که شرکت آب و فاضلاب از بودجه عمومی استفاده نمی کند و و همه هزینه های شرکت از محل وصولی قبوض تامین می شود، ادامه داد: آب بهترین و مهمترین نیاز برای مقابله با ویروس کرونا است به همین دلیل مصرف آنان در ۲ ماهه اخیر تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی همکاری و مشارکت مردم در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در مازندران را بی نظیر توصیف کرد و بیان داشت: این که مردم در همه زمینه ها از جمله بسته های معیشتی ، تولید و تهیه اقلام بهداشتی این چنین پای کار بیایند و نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت و نوعدوستی کنند، نشانه همدردی و وحدت است .

عبداللهی از مشترکانی که قادر به پرداخت قبض آب هستند خواست تا برای ارائه خدمات مطلوب تر و حفظ و نگهداری تاسیسات شرکت نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران پیشنهاد کرد که خیرین و مشترکانی که میی خواهند در امر خیر و به همنوعان ضعیف خود کمک کنند می توانند نسبت به قبوض دستگاه های خدماتی اقدام کنند و این کار شرکت را در ارائه خدمات مطلوب توانمندتر می کند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران نیز در گزارشی وصولی قبوض ماههای اسفند سال قبل و فروردین سال جاری را کمتر از ۱۰ درصد از میانگین پیش از کرونا دانست و گفت: در حال حاضر ۲۸۵میلیارد تومان از مشترکان گاز استان طلب داریم.

جعفر احمد پور به ایرنا افزود: اگرچه با توجه به شرایط کرونا ، تعطیلی ایام عید و بارندگی طرح های گاز رسانی تا حدود زیادی متوقف شده و در واقع شرکت دراین بخش متضرر نشده است ، اما مردم بدانند تا ۸۰ درصد یارانه ماهانه ای که به حساب سرپرستان واریز می شود از محل دریافت قبوض شرکت ملی گاز ایران است.

وی تصریح کرد: از مردم مازندران به ویژه آنانی که قادر به پرداخت قبوض مصرفی گاز هستند تقاضا داریم با پرداخت قبوض مصرفی به کشور و هموطنان خودشان کمک کنند.

طبق آمار رسمی هم اکنون یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک گاز طبیعی در مازندران هستند ،یعنی ۹۸ درصد خانوارهای استان از گاز طبیعی بهره مندند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار