مسابقات قرآن، عترت ونماز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان در مدارس مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 28 April 2020

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان این مسابقات را ظرفیتی برای ارتقای اعتماد به نفس ومعرفی توانمند‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه عنوان کرد وگفت: تکریم شخصیت، کشف استعداد‌های بالقوه، بالابردن روحیه مشارکت پذیری و رشد استعداد‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از اهداف برگزاری این مسابقات است.

رنجبر گفت: این مسابقات برای دانش آموزان دارای آسیب بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی واتیسم در دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم از تاریخ ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری در مدارس مجازی با نیاز ها‌ی ویژه استان برگزارمی شود.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در رشته‌های احکام، روخوانی قرآن، حفظ قرآن، انشای نماز واذان (پسران) برگزار خواهد شد، یادآورشد: دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه دختر وپسر از استعداد‌ها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار می‌باشند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.

رنجبر تصریح کرد: دانش آموزان می‌توانند کلیپ‌های تصویری خود را به کمیته برگزاری این مسابقات واقع در حوزه پرورشی اداره آموزش وپرورش استثنایی استان ارسال نمایند.
وی گفت: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.

رنجبر اظهار داشت: سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآن طراحی شده، تزکیه بر تعلیم تقدم دارد ورویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان درادامه با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در جامعه اساس پیشرفت و حافظ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: شناخت، پرورش و هدایت توانمندی‌ها، تقویت انگیزه ومسئولیت پذیری در دانش اموزان با نیاز‌های ویژه از اهمیت زیادی برخوردار است.

رنجبر ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با مفاهیم اخلاقی وتربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست وگفت: براساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن وسال دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

منبع/باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار