مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: کمک به اقشار آسیب‌پذیر اولویت امروز جامعه کار است.
کد خبر: ۸۴۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 26 April 2020

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: کمک به اقشار آسیب‌پذیر اولویت امروز جامعه کار است.

محمدرضا یوسفی در اولین جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته کارگر و برنامه‌ریزی رزمایش بزرگ همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان استان، افزود: همه واحدهای استان زنجان در طرح کمک مؤمنانه به نیازمندان همراهی می‌کنند.

وی بر همراهی همه شرکت‌ها، کارگاه‌های بزرگ و کارخانجات در رزمایش بزرگ همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان استان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن تجمعات و همایش‌ها با حضور کارگران به لحاظ حفظ سلامتی این قشر ارزشمند، همه برنامه‌های ابلاغی از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد و بسیج کارگری در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: این جلسه در راستای منویات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مبنی بر لزوم همدلی و کمک‌های مؤمنانه به اقشار آسیب‌پذیر تشکیل شده است تا مانند همیشه در جهت تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری گامهای مؤثری برداشته شود.

یوسفی اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور موجب تعطیلی برخی مشاغل و بیکاری کارگران شده است، لزوم کمک به اقشار آسیب‌پذیر در جریان شیوع این ویروس بیش از پیش احساس می‌شود، به همین منظور اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با کمک شرکای اجتماعی در راستای رسالت‌های ذاتی خود اقدام به جمع‌آوری بسته‌های حاوی اقلام ضروری معیشتی برای نیازمندان کرده است.

وی تصریح کرد: با وفاق و همدلی که در بین جامعه کارگری و کارفرمایی و شرکای اجتماعی و نیز دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در استان وجود دارد، یقیناً این رزمایش با موفقیت به انجام خواهد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: ما پیشتازانه در این امر حرکت می‌کنیم و از شرکای اجتماعی خود که بازوهای توانمند اداره‌کل هستند، درخواست می‌کنیم پیش‌قدم شده و در این راه خیر ما را همراهی کنند.

در این جلسه، معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، از برگزاری رزمایش کمک مومنانه سپاه و بسیج استان در سه مرحله خبر داد.

سیدشمس‌الدین موسوی اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفان کشور، رزمایش کمک مومنانه را برای دوران شیوع کرونا طراحی کرده که بسیج در استان‌های مختلف این رزمایش را برگزار می‌کند.

معاون سپاه انصارالمهدی (عج) تصریح کرد: به این ترتیب حتی یک بسته معیشتی خارج از قرارگاه مواسات توزیع نمی‌شود و رزمایش کمک مومنانه هم کاملا با هماهنگی این قرارگاه طرح‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه مرحله برای رزمایش کمک مومنانه طرح‌ریزی شده است، گفت: با همکاری و همراهی صاحبان واحدهای تولیدی و خیرین استان در آستانه ماه مبارک رمضان اولین مرحله ۳۰ هزار بسته‌ای بین اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا به‌ویژه کارگران خسارت‌دیده و بیکار توزیع می‌شود.

موسوی، مرحله دوم این رزمایش را نیمه ماه مبارک رمضان و مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) دانست و خاطرنشان کرد: مرحله سوم این رزمایش نیز پیش از عید سعید فطر برگزار می‌شود.

منبع/ روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار