کد خبر: ۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱ 26 February 2015
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات مردم، گفت: دولت یازدهم بدون حاشیه به دنبال خدمت‌رسانی مردم باشد.

به گزارش تسنیم  حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امروز در یادواره 44 سردار و 1700 شهید شهرستان بابل اظهار  داشت: اگر سلوک و عرفان درجاتی داشته باشد، شهیدان آن مدارج عالی را طی کردند.
وی با بیان اینکه هر شهر و کشوری شناسنامه‌ای دارند و ایثارگران، فرهیختگان دو عنصر اساسی شناسنامه هر بلاد است، افزود: شهرستان بابل شناسنامه ای کاملاً افتخار آفرین دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بابل بیشرین شهید را در شهرهای  مازندران دارد که با 1700 شهید، 4600 جانباز و 11 جانباز 70 درصد نخاعی سبب مباهات و افتخار بوده و این شناسنامه بابل است.
خاتمی با اشاره به اینکه علما و فرهیختگان عنصر دوم شناسنامه هر شهر است، گفت: بابل مفتخر است فرهیختگانی چون سعید العما، ملامحمد اشرفی، شیخ کبیر و ملا نصیرا را پرورانده است.
وی گفت: آیت‌الله هادی روحانی از فرهیختگان عصر حاضر بابل بوده که در محضر رهبری معظم انقلاب به صراحت در خواست رساله کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهیدان در محدوده زمان و مکان نمی‌گنجد، بیان داشت: نام شهدا در لیست افتخار آفرینان تاریخ است.
خاتمی تصریح کرد: شهیدان در محدوده هیچ حزب و جناح خاصی نیستند و تنها در محدوده عشق خداوند می‌گنجند و باید در این منظر به آنها نگاه کرد.
وی با اشاره به اینکه شهیدان از آغاز خلقت تا به امروز 3 پیام برجسته دارند، افزود: انس و عشق به خدا از عناصر ثابت شهدا است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما توصیه می‌کنیم آنتن‌های جهنمی را وارد حریم خانه‌ها نکنید، افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای مأموریت دارند خدا را از خانه‌ها دور کنند و سبک زندگی غربی را در کشور ترویج دهند.
وی گفت: برخی از این شبکه‌های ماهواره‌ای را بهائیان اداره می‌کنند و می‌خواهند بنیان خانواده ایرانی را از هم بپاشند.
خاتمی با اشاره به اینکه نماز نماد همه معنویات است، گفت: انتظار ما از مسئولان این است تا پیام شهدا را بگیرند و سرلوحه کار خود کنند.
وی بیان کرد: چه دلیلی بر حاشیه درست کردن است، سیاست ما سیاست مقام معظم رهبری بوده و دوست داریم همه دولت‌ها بدون حاشیه خدمت‌رسانی کنند.
خاتمی با اشاره به اینکه حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد، افزود: پاسداری از فرهنگ شهادت این است که همه تلاش‌ها در ترویج معنویت باشد.
وی با بیان اینکه بارها رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت همه گزینه‌ها روی میز است ، تصریح کرد: 8 سال تمامی کشورها با ما جنگیدند و مردم با استقامت در برابر آنها ایستادند.
خاتمی با اشاره به قضایای هسته‌ای ادامه داد: تیم 1+5 و به ویژه آمریکا در پی عملیات فریب بود، همان فریبی که با قرارداد اسلو بر سر فلسطین آوردند و با توافق بر سر کلیات گفتند که به تدریج به جزئیات هم می‌رسیم اما تاکنون که 22 سال  از آن توافق گذشته یک گام هم جلو نرفته‌اند و می‌خواستند همین مسئله را در برنامه هسته‌ای ما تکرار کنند.
وی با تأکید بر این‌که دعوا بر سر کلیات نیست و همه اینها در قرارداد NPT آمده است یادآور شد: آنچه مسئله‌ساز است بحث جزئیات است که مقام معظم رهبری فرمودند باید در یک مرحله همه چیز تمام شود و از این رو کافه آنها به هم ریخت.
خاتمی تأکید کرد: ما خداوند را به خاطر برخورداری از چنین رهبر هوشیاری که چشم بیدار امت هستند و توطئه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند شاکریم و من می‌گویم که مردم ما مطیع امر رهبر بزرگوار خود هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتنه 88 افزود: آنها به دنبال شکستن بینش حجت شرعی ولی فقیه بودند و عموم مردم نشان دادند که از خواص هستند و خوب به میدان آمدند و شعار دادند و از ولی فقیه حمایت کردند.
وی گفت: کسانی که در فتنه سال 88 نقش اساسی داشتند نباید در سمت‌های کلیدی کشور سمت بگیرند.
عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به اینکه کم‌کم زمزمه‌های انتخاباتی در حال شروع شدن است افزود: این موضوع نباید باعث اختلاف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار