رییس پارک علم و فناوری یزد ، ارزش صادرات فناوری شرکت های این مرکز در سال گذشته را افزون بر دو میلیون و 450 هزار دلار اعلام کرد و گفت : این رقم 10 درصد مجموع صادارت پارکهای کشور تشکیل می دهد.
کد خبر: ۸۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 26 August 2015

به گزارش تابناک یزد ، داریوش پورسراجیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این رقم در سال جاری به دو برابر افزایش خواهد یافت افزود : استان یزد در زمینه صادرات محصولات رتبه دوم کشور را بعد از خراسان رضوی دارد.
وی با اشاره به اینکه محصولات پارک علم فناوری یزد بیشتر به کشور های توسعه یافته صادر می شود ، اظهار کرد : چین، هلند، مجارستان، آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی از جمله کشورهای صادر کننده است.
رییس پارک علم و فناوری یزد اضافه کرد : این محصولات بیشتر در حوزه نرم افزاری ، سخت افزاری و مواد نو بوده است.
 برگزاری یازدهمین دوره جشنواره ملی ایده های برتر
رییس پارک علم فناوری یزد از برگزاری یازدهمین دوره جشنواره ملی ایده ها در سالجاری در استان خبر داد و گفت : این جشنواره از سال 82 هر سال با هدف تکریم اندیشه، ترویج و تشویق خلاقیت و نوآوری و شناسایی استعدادها و قابلیتها موجود کشور برپا می شود.
وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری از سال 82 افزود: تاکنون 92 مورد اختراع در این مرکز ثبت شده است.
پورسراجیان اظهار کرد : همچنین پارک علم و فناوری استان با ابلاغ وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در سال 88 به عنوان مرجع منطقه ای جهت ارزیابی اختراعات انتخاب شد تاکنون 135 پرونده در این بخش مورد ارزیابی قرار گرفت.
این مسوول خاطرنشان کرد : از این تعداد 49 پرونده تاییده علمی اختراعات از سوی این مرکز دریافت کردند.
رییس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به حمایت این مرکز از ایده های مبتنی بر نیاز های منطقه تاکید کرد : در این زمینه هیچ نوع محدویتی نداریم.
 22 میلیارد تومان تسهیلات صندوق پژوهش فناروی
پور سراجیان با اشاره به فعالیت صندوق پژوهش فناروی استان در سال 83 گفت : این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون 22 میلیارد تومان تسهیلات به یکهزار و 530 طرح پرداخت کرده است.
وی افزود : این صندوق صندوق پژوهش و فناوری به استناد ماده 100 قانون برنامه سوم توسعه کشور و با هدف ایجاد زمینه های مشارکت و سرمایه گذاری و حمایت از فعالیت های پژوهشی، کاربردی، توسعه ای و فناوری تاسیس شد.
استقرار 250 شرکت در پارک علم فناوری یزد
رییس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه هم اکنون 250 شرکت در مراکز رشد و تابعه استان مستقر هستند گفت : بیشتر شرکت مربوط به مراکز یزد و ابرکوه است.
این مسوول با بیان اینکه 47 فعالیتهای این شرکتها در حوزه ict است افزود: مابقی در حوزه بیوتکنولوژی و علوم انسانی است که تا کنون بیش از 500 محصول در پارک علم فناوری یزد تجازی سازی شده است.
پورسراجیان ارائه بیش از 20 مقاله تخصصی فناوری در کنفرانس های علمی بین المللی ، ایجاد مرکز رشد علوم انسانی در کشور، راه اندازی نخستین مرکز رشد نساجی کشور، تجهیز هشت آزمایشگاه تخصصی و نیمه تخصصی در پارک و راه اندازی مرکز رشد در تمام شهرستانهای استان را از جمله فعالیتهای پارک علم و فناوری استان در دوسال گذشته بیان کرد.
وی اظهار کرد : راه اندازی مرکز توسعه فناوری آب، ساماندهی کاشی و سرامیک، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پارکهای علم و فناوری کشور ،راه اندازی مراکز نوآوری در سه دانشگاه و تشکیل مجمع خیرین حامی فناوری از دیگر فعالیتهای پارک علم و فناوری استان است.
پور سراجیان ادامه داد : توسعه مراکز رشد فناوری مبتنی بر نیازها و پتانسیل های منطقه ای ، کمک به توسعه متوازن منطقه با بهره گیری از ظرفیتهای نخبگان و افزایش نقش صندوق پژوهش و فناوری استان در تامین منابع مالی مورد نیا از برنامه های پارک در سالجاری است.
پارک علم و فناوری یزد با اخذ مجوز از وزرات علوم و تحقیقات و فناوری در مردادماه 1380 بعد از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در شهر یزد آغاز بکار کرد.
در سال گذشته مجموعا پارکهای علم و فناوری کشور محصولات خود را به ارزش 24 میلیون دلار صادر کردند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار