از افشاگری تا خبر خوش به سپرده گذاران میزان ؛
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، شیاد بودن یکی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در میزان را که 50 میلیارد تومان چک برگشتی داشته فاش کرد و البته از قرار برای فروش اموال و دارایی های وام گیرندگان از میزان که توانایی پرداخت بدهی خود را ندارند، خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 25 August 2015
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب افزود: جلسه ای برای بررسی راهکارهای رفع مشکلات میزان در مجلس تشکیل شد و در این جلسه مقرر شد تا اموال و دارایی های وام گیرندگان از میزان که توانایی پرداخت بدهی خود را ندارند، فروخته شود.
عبدالرضا عزیزی افزود : این جلسه با حضوروزیر اقتصاد و دارایی، پورمحمدی وزیر دادگستری، سیف رئیس کل بانک مرکزی، قاسمی نماینده دادستان کل کشور، لله کانی رئیس بانک صادرات و نمایندگان استان های خراسان رضوی و شمالی به ریاست حجت الاسلام ابوترابی فرد در راستای پیگیری وضعیت موسسه مالی واعتباری میزان در مجلس تشکیل شد.
عزیزی با مثبت ارزیابی کردن فضای این جلسه افزود: در این جلسه راهکارهای مختلفی برای حل مشکل میزان ارایه و بررسی شد.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نهایت حاضرین در جلسه فروش املاک و دارایی های وام گیرندگان از این موسسه را برای تصفیه حساب طلبکاران از میزان را انتخاب کردند.
وی بیان کرد:  در این جلسه مقرر شد اموال وام گیرندگان از این موسسه به صورت نقد و اقساطی فروخته شود و در اختیار بانک صادرات قرار گیرد و در عوض بانک صادرات همان میزان را به صورت نقدی در اختیار هیات تسویه قرار دهد تا طلب مردم پرداخت شود.
عزیزی همچنین با اشاره به معرفی سرمایه گذارانی برای در اختیار گرفتن موسسه منحله میزان با حفظ کارمندان این موسسه نیز گفت: پس از بررسی موارد پیشنهاد داده شده مشخص شد یکی از افرادی به نام (م.الف) که پیشنهاد سرمایه گذاری 20 میلیاردی در این موسسه را داشت دارای 50 میلیارد تومان چک برگشتی بوده و کلاهبردار است.
وی اضافه کرد: کل بدهی میزان به مردم 2 هزار و 400 تا 500 میلیارد تومان است و طلب این موسسه از مردم 2 هزار میلیارد تومان است و اموالی که میزان در اختیار دارد نیز 688 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به بدهی 700 میلیارد تومانی پدیده شاندیز به موسسه مالی و اعتباری میزان نیز خاطر نشان کرد: پیگیری رفع مشکلات این شرکت نیز از سوی وزیر کشور انجام می شود و امیدواریم در آینده شاهد اتخاذ تصمیمی در این خصوص نیز باشیم.
منبع : اترک نیوز
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
چرا مقصرین اصلی (بانک مرکزی و دادگستری) نباید تاوان بدهند و مردم باید متضرر شوند!!!
اعتماد کننده بیجا به ترازو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
واقعا مردم درمانده و سرگردان هستند و منتظر اقدام عملی جهت وصول پولشان هستند ضمنا فروش املاک و دارایی های وام گیرندگان عمده میزان در حرف آسان است آنها اغلب نفوذ زیادی دارند و خواهید دید که حریف این گردن کلفتان نخواهید شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
تابناک عزیر.گفته بودی پیگیری میکنی وضعیت صندوق میزان را.دیدی پررو تراز اینا کسی نیست.بعد 8ماه دوباره باجلسه روز دوشنبشون برگشتن سرجای اول واون فروش اموال وام گیرندگان از موسسه میزانه.کسی نیست به این افراد بگه تو این آشفته بازار مسکن کی املاک وام گیرندگانو میخره.چرا نمایندگان ورئیس بانک مرکزی و...که درگیرهستند متوجه نیستند راههای پیشنهادیشون بدرد نمیخوره ویا شاید مردمو (باعرض پوزش از سایر مال باختگان میزان)نفهم فرض کردند که این راه حل ها رو میدن.من وسایر مال باختگان موسسه میزان از شمارسانه محترم تمنا داریم صدای مظلومیت مارو به رهبر عزیزمون به هرطریقی که میدونی برسونی.چون فقط دردمان به دست ایشون درمان میشه.از قول همه ما ضرردیدگان موسسه میزان به عزیز دلامون رهیر گرانقدرمون بگید تا حالا پشت سرتان بوده ایم وخواهیم بود تا جان در بدن داریم.امادرمقابل ازتون عاجزانه میخایم کمکمون کنی.مامردم نجیب خراسان ,شایسته این ظلم توسط چندنفرازخدابی خبر بخدانیستیم.بخداحقمان نیست.ترو خدا رهبر کمکمان کن.زندگیمان فلج شده به مقدسات قسم.کمک کن .کمک کن.ممنون تابناک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار