7 طرح جامع و 9 طرح هادی شهری در مناطق مختلف استان در دست اقدام داریم که بازنگری طرح جامع شهر ایلام نیز در حال اجراست و بیش از 60 درصد آن انجام شده است.
کد خبر: ۸۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴ 25 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،مهندس «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: از مجموع 64 کیلومتر بزرگراه موجود در سطح استان 40 کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید ایجاد شد که 11 کیلومتر از آن در حال تکمیل است.

وی با اشاره به این‌که 22.5 کیلومتر راه اصلی، 19 کیلومتر راه فرعی و 174 کیلومتر راه روستایی که 80 کیلومتر از آن در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد، طی دو سال گذشته اجرایی شده است، افزود: نگهداری از راه‌ها مهم‌تر از احداث است و بر اساس استانداردهای جهانی باید 3 درصد ارزش ریالی راه‌ها صرف نگهداری از آن‌ها شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: در طول این مدت عملیات بهسازی در طول 297 کیلومتر از راه‌های استان انجام‌شده و در سال‌جاری در طول 180 کیلومتر از انواع راه‌های استان عملیات روکش و بهسازی نیز انجام شد.

میرجعفریان با بیان این‌که برطرف کردن نقاط پرحادثه در سطح راه‌های استان نیز از جمله فعالیت‌های انجام شده است، خاطرنشان کرد: 52 نقطه حادثه‌خیز در سطح راه‌های استان شناسایی و در 36 نقطه آن‌ها عملیات اجرایی بهسازی انجام‌ شده است.

وی در حوزه‌ی راهداری با اشاره به نصب 12 هزار و 700 تابلو در سطح راه‌های استان در طول دو سال گذشته گفت: در این مدت 3 پروژه‌ی بزرگ روشنایی شامل 12 کیلومتر در مسیر مرز مهران، کنارگذر شرقی شهر ایلام و مسیر قلاجه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان این‌که در حوزه‌ی فنی و اجرایی پروژه‌هایی از قبیل مصلای شهر ایلام، فاز اول ترمینال فرودگاه شهدای ایلام، مجتمع‌های فنی و سایت‌های اداری اجرایی شده است، گفت: از 18 هزار و 963 واحد مسکن هدف‌گذاری شده شامل تعاونی‌ها، قراردادهای 3 جانبه، خودمالکی و بافت فرسوده، 2000 واحد برای هفته‌ی دولت آماده‌ شده که از این مجموع، 15 هزار و 800 واحد آماده تحویل به مردم هستند.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: 8200 واحد در دو سال گذشته با صرف 830 میلیارد تومان اعتبار هزینه تکمیل شده‌اند.

میرجعفریان با اشاره به این‌که در این مدت 2 مدرسه با اعتبار 400 میلیون تومان هم وارد مرحله عملیاتی شده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها سایت تجاری خدماتی در واحدهای مسکن مهر شهرهای مهران و دره‌شهر نیز در حال اجراست.

وی یادآور شد: 550 هکتار بافت فرسوده در شهرهای ایلام، آبدانان و ایوان داریم که حدود 53 هزار واحد در این گستره هدف‌گذاری شده و در طول دولت تدبیر و امید نیز 2489 واحد بهسازی و بازسازی شد و در همین راستا 8000 واحد نیز برای برنامه سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان این‌که 250 هکتار از شهر ایلام سکونت‌گاه‌های غیررسمی است، ادامه داد: در بحث مسکن مجموعاً در سطح استان بیش از 604 هزار نفر جمعیت داریم که شامل 143 هزار و 931 خانوار شهری و روستایی است و 140 هزار مسکن در حوزه‌ی شهری و روستایی در استان وجود دارد.

میرجعفریان 65 درصد جمعیت استان را شهری دانست و تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد تعادل مسکن به‌نوعی در استان به حد نرمال رسیده و ایده‌ال ما این است که در افق 20 ساله 197 هزار مسکن باید در سطح استان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که مجموعاً 24 شهر در سطح استان داریم، گفت: 7 طرح جامع و 9 طرح هادی شهری در مناطق مختلف استان در دست اقدام داریم که بازنگری طرح جامع شهر ایلام نیز در حال اجراست و بیش از 60 درصد آن انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌ی راه و شهرسازی برای اربعین امسال خاطرنشان کرد: از هفتم فروردین‌ماه عملیات اجرایی در مسیر مهران آغاز شد که شامل قطعاتی از جمله حمیل به ایلام، تقاطع غیر همسطح ارغوان، تعریض مسیر مهدی‌آباد، تقاطع همسطح صالح‌آباد، پل کنجانچم، ورودی شهر مهران، پل زائر و مسیر مهران تا مرز بین‌المللی مهران است.

میرجعفریان تصریح کرد: 15.5 کیلومتر از مهران به سمت مرز 4 بانده شده و سیستم روشنایی آن نیز در حال تکمیل شدن است.

وی با بیان این‌که عملیات اجرایی دو تونل «قلاجه» و «کبیرکوه» در ایوان و آبدانان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: تونل قلاجه با 2.5 کیلومتر بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تونل کبیرکوه نیز با 4.5 کیلومتر طول و 6.5 کیلومتر راه دسترسی در حال اجراست که تکمیل این پروژه نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار است که 850 متر از آن از سمت آبدانان و 1350 متر از سمت دره‌شهر به پیمانکار واگذار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار