تابناک: این افتتاح که با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور انجام خواهد شد می تواند حامل پیام های مهمی برای اقتصاد اصفهان برای دوران پساتحریم باشد.
کد خبر: ۸۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 24 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان که قطب صنعتی و از سویی استانی مستعد برای جذب گردشگر بیشتر به سوی خود به شمار می رود در سال های اخیر به دلیل تحریم ها و شرایط اقتصادی نتوانست، زیرساخت های مورد نیاز برای حفظ و ارتقا جایگاه خود را به دست آورد.

یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای بالا بردن جایگاه اصفهان در حوزه اقتصاد وابسته به گردشگری، داشتن نمایشگاهی در حد و اندازه یک نمایشگاه بین المللی برای حضور تجار فرامرزی است.

سال هاست که نمایشگاه های داخلی و بین المللی اصفهان در زیر سوله های مجاور پل شهرستان و در کنار زاینده رود برگزار می شود که این مکان به هیچ وجه تناسبی با ظرفیت های بالای اصفهان برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی ندارد.

هرچند نمایشگاه اصفهان با همین امکانات اندک هم توانسته نمایشگاه های خوبی در سطح بین المللی برگزار کند و زمینه حضور شرکت های خارجی را در دوران تحریم ها در اصفهان فراهم آورد اما وجود هشت هزار واحد صنعتی، جاذبه های توریستی، استعداد اصفهان در توسعه صنعت هتلداری، حضور شرکت های دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و ده ها دلیل دیگر همه از نیاز اصفهان به یک نمایشگاهی با بُرد جهانی حکایت دارد.

حال بعد از گذشت سال ها از صحبت بر سر ساخت نمایشگاهی بین المللی که بتواند همه انتظارات از یک "نمایشگاه" را برآورده سازد، قرار است در همین روزها کلنگ احداث این پروژه بزرگ استان به زمین زده شود.

اما این افتتاح که با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور انجام خواهد شد می تواند حامل پیام های مهمی برای اقتصاد اصفهان برای دوران پساتحریم باشد.

فضای اقتصادی و تجارت که با رکودی پنج ساله مواجه بود اکنون با رقم خوردن توافق، هروز شاهد اتفاقات تازه ای خواهد بود، اتفاقاتی که برای رقم خوردن نیاز به یک بستر مناسب و تخصصی دارد.

رخدادهای اقتصادی بسترهای متفاوتی برای رخداد دارند اما برای توسعه تجارت و تبادل دانش و فناوری در حوزه های مورد نیاز اقتصاد اصفهان، شاید فراهم آوردن بستری برای حضور شرکت های مختلف داخلی و خارجی را بتوان بهترین راهکار برای جان دادن دوباره به اقتصاد دانست.

رکود حاکم بر واحدهای صنعتی تنها با واردات ماشین آلات جبران نخواهد شد بلکه رایزنی های دیپلماتیک با هدف جذب سرمایه های خارجی و یا سرمایه های داخلی به خارج رفته، راه جبران خسارت های وارده به صنعت اصفهان خواهد بود. راهی که به نظر می رسد بیش از آنکه با تجهیزات وارداتی بخواد هموار شود باید با توسعه سیاسی خارجی، از موانع خالی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار