اکران اثری فاخر از نابغه سینمای ایران
همزمان با ولادت امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع)، بزرگترین پروژه سینمایی ایران، فیلم محمد (ص) از روز چهارشنبه همزمان با تهران در البرز اکران می شود.
کد خبر: ۸۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 24 August 2015

بزرگترین پروژه سینمایی تاریخ ایران اسلامی که این روزها چشم جهانیان را به خویش معطوف داشته است و هر روز اشتیاق تماشای آن در میان مسلمانان جهان بیشتر می شود، همزمان با جشنواره مونترال کانادا و آغاز اکران بین المللی آن، در استان البرز نیز اکران می شود.
به گفته مجید مجیدی کارگردان این فیلم، اجازه اکران این فیلم را از حضرت امام رضا (ع) گرفته و این بهترین فیلم و شاید زیباترین لحظه های زندگی مجید مجیدی است. جایی که او فرصت آن را داشته تا زیباترین پلان ها و سکانس های عمرش را با همراهی و کار درجه یک عوامل فنی کارگردانی کند. 
از ویتوریو استورارو حیرت انگیز تا موسیقی تاثربرانگیز ای. آر. رحمان و تدوین فوق العاده فیلم با برش های گرافیکی زیبایی که ظرافت معانی مورد نظر مجیدی را موکد و برجسته می کنند، فیلمی با انبوه پلان های چشم نواز و صحنه های تاثیرگذار پایان می رسد.
فیلم محمد (ص) از محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب آغاز می شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می گردد. 
در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی آن حضرت را در بر می گیرد. صحنه های وفات مادر مکرمه رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش های فیلم است. 
فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد. «بحیرا» نیز همان راهب مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به جناب ابوطالب بشارت می دهد.
البته فیلم مجیدی به اندازه کافی چهره سرشناس دارد که کارنامه هر کدام ایشان برای اشتیاق هرچه بیشتر به تماشای فیلم کافی است.
از جمله چهره های سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند می توان به ویتوریو استورارو فیلمبردار نامدار ایتالیایی اشاره کرد که تاکنون سه بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است و یا ای. آر. رحمان که موسیقی تاثیر برانگیز وی زبانزد اهالی سینماست.
مجید مجیدی بزرگترین «سوپرایز» فیلم «محمد رسول الله» (ص) را بازیگران این فیلم میداند، که میتوانند چشم جهان را به خویش معطوف نمایند.
علیرضا شجاع نوری در نقش جناب عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب عموی پیامبر(ص)، پانته آ مهدی نیا در نقش فاطمه بنت اسد همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش حلیمه دایه پیامبر(ص) و محسن تنابنده در نقش ساموئل تاجر یهودی، از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
البته عوامل و بازیگران البرزی فیلم نیز که چندی پیش و در جشن هنر انقلاب از سوی حوزه هنری البرز مورد تقدیر قرار گرفته بودند از جمله افتخارات این استان سرافراز در سهم محبت به شخصیت حضرت رسول (ص) میباشند.
از جمله این بازیگران می توان به هنرمند توانا محمد عسگری در ایفای نقش ابولهب، حمیدرضا تاج دولتی در ایفای نقش حضرت حمزه سید الشهدا، امین آبان در در نقش باروخ، حسن خلقت دوست به عنوان دوبلور نقش حمزه، نادر فوقانی به عنوان عکاس صحنه، علیرضا ناصر بخت دستیار کارگردان و علیرضا پهلوانی به عنوان دستیار صحنه اشاره کرد.
گفتنی است با توجه به موقعیت ویژه و خارق العاده گرافیکی و صحنه ای فیلم محمد (ص) حوزه هنری البرز در تلاش است تا سینما هجرت کرج که بیشترین ظرفیت پذیرش مخاطب در استان را داراست به جدید ترین امکانات پخش و اکران مجهز گردد تا زیبایی هرچه بیشتر این فیلم به ماندگارترین صحنه های ذهن مخاطبین خوب البرزی تقدیم گردد.
تماشای فیلم توسط خانواده های معظم شهیدان ، فرهیختگان و مدیران استانی علاوه بر اکران مردمی از جمله برنامه های اکران فیلم در البرز خواهد بود.
مخاطبین و مردم خوب استان البرز به منظور اطلاع از چگونگی تهیه بلیط و تماشای این فیلم با مراجعه به به پایگاه مجازی این مرکز به آدرس www.artalborz.ir منتظر اعلام مراکز فروش و چگونگی دریافت آن باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار