به مناسبت هفته دولت؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از سفر وزیر نیرو به یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 25 August 2015

به گزارش تابناک یزد سیدمحمدرضا سیدحسینی گفت: وزیر نیرو بمناسبت هفته دولت براي نخستین بار روز پنجشنبه در یزد حضور می یابد.
 
وی افزود: آقای چیت چیان در این سفر یک روزه پروژه آبرسانی به شهرستان محروم بهاباد در 200 کیلومتری مرکز استان را به بهره برداری می رساند. افتتاح طرح آبرسانی ولایت در فهرج و سخنرانی در آیین نمازجمعه از دیگر برنامه های وزیر است.

معاون استاندار اضافه کرد که ارزش روز اعتبار هزینه شده برای بهره برداری آبرسانی به بهاباد بالغ بر 30 میلیارد تومان است.
 
گفتنی است: اين انتقال آب با حجمي معادل 2600 مترمكعب در شبانه روز (30ليتر بر ثانيه) به منظور تأمين بخشي از آب مورد نياز شهر بهاباد و روستاهاي جلگه در بخش هاي شرب، بهداشت و صنعت انجام شده است.

همچنین بهبود كيفيت و افزايش حجم آب توليدي شهر بهاباد و اختلاط با آب استحصالي از چاه هاي موجود منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
 
مشخصات فني طرح آبرساني به شهر بهاباد عبارتست از: خط لوله آبرساني در 6 قطعه به طول 78 كيلومتر كه چهار قطعه اول به طول 53 كيلومتر به قطر 300 ميلي متر با لوله هاي چدن داكتيل، كه انتقال آب به صورت پمپاژ در اين چهار قطعه انجام مي گيرد.
 
دو قطعه آخر نيز به طول 25 كيلومتر به قطر 200 ميلي متر و از لوله هاي چدن داكتيل استفاده شده که انتقال آب به صورت ثقلي در اين دو قطعه انجام مي شود و 4 باب ايستگاه پمپاژ در ابتداي قطعات 4 گانه شامل هر ايستگاه داراي 3 الكتروپمپ فشار قوي قرار گرفته است.
 
5 باب مخزن 200 مترمكعبي از نوع آهن - شيشه، يك باب مخزن 1000 مترمكعبي بتني بين راهي و يك باب مخزن 5 هزار مترمكعبي بتني در انتهاي مسير مخازن طرح احداث شده است.
 
از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده می توان به: اجراي خطوط برق رساني بالغ بر 27 كيلومتر و اجراي جاده دسترسي به طول 78 كيلومتر اشاره کرد.
منبع: خبرآنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار