مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از برگزاری سمینار ملی طب و غذا به میزبانی این اداره کل در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 24 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تسنیم از بابلسر،‌ علی عباسی امروز در مراسم تجلیل از پزشکان پزشکی قانونی مازندران در سالن اجتماعات مرکز آموزشی رفاهی بانک مسکن شهرک دریاکنار بابلسر، اظهار داشت: اداره پزشکی قانونی از ادارات تابع قوه قضاییه و رابطی میان علم طب و علم قانون است.
وی افزود: رسیدگی به بسیاری از حوادث، ضرب و جرح، درگیری، تعیین علت مرگ در موارد غیر طبیعی، بررسی صحت و سلامت روان در افراد اعم از بررسی‌های حقوقی و کیفری، تعیین سن، نقص عضو و تائید یا رد بیماری از جمله فعالیت‌های مهم طب قانونی به شمار می‌آید.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، تصریح کرد: در واقع هر چیزی که با آلام و دردهای مردم ارتباط دارد، پزشکی قانونی نیز در آن نقطه حضور ارتباط دارد.
عباسی به اجرای سمینار ملی طب و غذا مازندران اشاره کرد و گفت: این سمینار در راستای ایجاد تعامل بیشتر میان پزشکی قانونی و قضات دادگستری و با محوریت بررسی قانون مجازات اسلامی و صدمات آبان امسال در خزر آباد ساری برگزار می‌شود.
وی افزود: در این همایش دادستان‌ها، روسای دادگستری، اساتید دانشگاه‌ها و حقوقدانان سراسر کشور، دستورالعمل‌هایی که در قانون مجازات اسلامی مبهم و تفسیر آن برای قضات و پزشکان سخت به نظر می‌آید، بیان و مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، از ساخت مرکز تشریح در شهرستان بابل خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با همکاری شهرداری بابل زمینی به مساحت هزار و 800 متر مربع برای احداث سالن تشریح در این شهرستان اختصاص یافت.
عباسی، افزود: در بودجه اعتباری سال 94 فرمانداری شهرستان بابل با همکاری نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مبلغ خوبی برای ساخت سالن تشریح در بابل در نظر گرفتند که به زودی مراحل ساخت این مرکز اجرایی می‌شود.
وی به اجرای پروژه ملی مرکز تحقیقات آزمایشگاهی، اداری و سالن تشریح شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت حدود 22 هزار متر مربع در حال ساخت است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، با اشاره به اینکه مازندران قطب آزمایشگاهی 3 استان کشور بوده و ارجاعات 3 استان برای تشریح کالبد شکافی به این استان اعزام می‌شود، افزود: ساخت و تکمیل پروژه ملی مرکز تحقیقات آزمایشگاهی یکی از نیازهای پزشکی قانونی استان است.
عباسی، خواستار تامین اعتبار مورد نیاز جهت ساخت، تکمیل و راه اندازی مرکز تحقیقات آزمایشگاهی مازندران شد و افزود: برای ساخت و راه اندازی این پروژه حدود 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار