با حضور رییس امور اراضی کشور سامانه 131 دریافت گزارشهای مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها ، تفکیک و قطعه بندی زمین های کشاورزی و جلوگیری از زمین خواری در سازمان جهاد کشاورزی فارس راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 23 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: رییس سازمان امور اراضی کشور عصر شنبه در مراسم افتتاح این سامانه در شیراز گفت: سامانه 131 زمینه نظارت مردمی بر عملکرد دولت در صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم کرده است.
قباد افشار افزود: راه اندازی سامانه 131 در فارس جز اولین استانهای کشور در مسیر جلوگیری از زمین خواری است و به مرور در هفته دولت در سایر استانها این سامانه فعال می شود.
وی با اشاره به اینکه 10درصد از اراضی کشور از امکان بهره برداری و کشاورزی برخوردار است و این مهم باید در شرایط و موقعیت های مختلف مدنظر باشد اظهار داشت :مردم می توانند از طریق سامانه 131تخلفات در زمینه تغییر کاربری ، تفکیک و قطعه بندی زمین ها را به اطلاع مسوولان برسانند.
وی اضافه کرد: متاسفانه در دو دهه اخیر اراضی ملی و دولتی زیادی بدلیل نبود نظارت و قوانین مناسب تصرف شد ه و اراضی باغی و کشاورزی زیادی تغییر کاربری داده شده اند.
افشار بیان داشت: در دولت قبل سازمان امور اراضی بدون بودجه و برنامه خاص عملا در حال انحلال بود و حقوق مردم نادیده گرفته شده بود.
وی خاطر نشان کرد: ایران در مسیر حفظ کاربری اراضی جز جوانترین کشورهای دنیاست که عملا از سال 74 تا سال گذشته اقدام موثری در این زمینه انجام نشده است.
بگفته وی، سال گذشته بصورت آزمایشی در 15 شهر کشور یگانهای گشت حفاظت اراضی و منابع طبیعی راه اندازی شد .
افشار گفت : امسال در 130 شهر کشور که شیراز و سپیدان نیز جز آن قرار دارند گشت حفاظت از اراضی راه اندازی شد و تا پایان سال این تعداد به 300 شهر خواهد رسید.
وی افزود: اعتبارات حفاظت از اراضی در سال 92 ، 50 میلیارد ریال بود و در سال گذشته 600میلیاردریال و امسال نیز به همت دولت تدبیر و امید این رقم به یک هزار و 500 میلیارد ریال رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار