کد خبر: ۸۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 23 August 2015

مسئول بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: از سال ۱۳۸۸ تاکنون، ۴۰ بیمار مرگ مغزی استان، اعضاء بدن خود را به بیماران نیازمند اهداء کرده اند.

محمدرضا حسین زاده افزود: اولین مورد اهداء عضو در گیلان در سال ۱۳۸۷ انجام گرفت که باربد چمن زیبای کودک چهار ساله، اولین اهداءکننده عضو در استان در این سال بود.

وی اظهار داشت: از سال ۱۳۸۷ به بعد، اهدای عضو در استان گیلان ترویج داده شد به طوریکه تاکنون ۴۰ نفر، اعضای بدن خود را اهدا کرده اند.

مسئول بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان کرد: پارسال ۱۶ و امسال نیز تاکنون شش بیمار، اعضای بدن خود را به نیازمندان اهدا کرده اند و بقیه آمار نیز مربوط به سال های گذشته است.

حسین زاده تصریح کرد: اهدای عضو بدن این تعداد افراد دچار مرگ مغزی در گیلان، به ۱۶۰ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

وی اظهار داشت: مرکز واحد فراهم آوری پیوند اعضاء از سال ۹۳ در گیلان فعال شده به طوریکه پیوند کلیه فرد دچار مرگ مغزی در این استان انجام و بقیه اعضاء به استان های دیگر انتقال داده می شود.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ تاکنون بیش از دو هزار داوطلب اهدای عضو از طریق سازمان جوانان این جمعیت، فرم های مربوط به اهدای عضو را تکمیل و کارت عضویت دریافت کرده اند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار