کد خبر: ۸۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 22 August 2015


مسئول تیم بازرسی وزارت کشور در حوزه طرح‌های سالم‌سازی دریا، از توسعه طرح‌های سالم‌سازی دریا در کشور خبر داد.
خبرگزاری فارس: توسعه طرح‌های سالم‌سازی دریا در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، یونس نوبخت بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اعتبارات بسیار خوبی در این حوزه اختصاص یافته که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و نشان از توجه ویژه این دولت به طرح‌های سالم‌سازی دریا دارد.

وی با بیان اینکه میزان رضایتمندی مردم از طرح‌های سالم‌سازی دریا باید افزایش یابد، افزود: دولت تمام توان خود را در راستای توسعه همه‌جانبه طرح‌های سالم‌سازی دریا می‌گذارد تا محیطی امن و ایمن در فضایی آرام را برای هموطنان فراهم آورد.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت از توان بخش‌خصوصی در سرمایه‌گذاری از طرح‌ها به خوبی استقبال می‌کند، تصریح کرد: دولت بسترهای بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی فراهم کرده و تجربه نشان داده که بهره‌مندی از بخش‌خصوصی در این نوع طرح‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

مسئول تیم بازرسی وزرات کشور در حوزه طرح‌های سالم‌سازی دریا، با اشاره به همکاری و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه، لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی و ورزشی در طرح‌های سالم‌سازی را ضروری دانست.

نوبخت با اشاره به اینکه جلوگیری و برخورد قانونی با هر گونه ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی از وظایف مسئولان طرح‌ها است، تصریح کرد: ایجاد فضای اسلامی و معنوی باید همواره در طرح‌های سالم‌سازی دریا مورد توجه قرار گیرد و احیای فریضه مبارک امر به معروف و نهی از منکر در این طرح‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی ایجاد امنیت روانی و جسمی استفاده‌کنندگان از طرح‌های سالم‌سازی دریا را مهم خواند و یادآور شد: حفاظت از امنیت جانی و روانی مردم همواره مورد تاکید است که همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

این مسئول در ادامه با قدردانی از توجه ویژه دولت در ایجاد و توسعه طرح‌های سالم‌سازی دریا در آستارا، خاطرنشان کرد: آستارا یکی از شهرهای برتر در حوزه گردشگری است و بر همین اساس باید توجه ویژه‌ای به این شهرستان در راستای توسعه طرح سالم‌سازی دریا شود.

فرماندار آستارا نیز در ادامه جلسه مذکور از اقامت بالغ بر یک‌میلیون نفر گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: تردد سالانه بیش از 850 هزار نفر اتباع داخلی و خارجی از مرز آستارا نشانه ظرفیت بسیار بالای این شهرستان در حوزه گردشگری است.

سیروس شفقی با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی طرح‌های سالم‌سازی دریا در آستارا، برطرف شدن مشکلات فعلی طرح‌های سالم‌سازی در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار