کد خبر: ۸۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 21 August 2015

آستارا - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا از متبرک شدن 20 نقطه گیلان به پرچم مطهر بارگاه مقدس و نورانی امام رضا (ع) خبر داد.





به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدی مظفری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی استقبال از خادمان کاروان رضوی گفت : برنامه های کاروان خادمان امام رضا (ع) با عنوان زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت و ولادت باسعادت حضرت امام رضا (ع) در نقاط مختلف استان گیلان برگزار می شود که شهرستان آستارا نیز به سبب موقعیت مرزی خود ازاولویت برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا در روز یکم شهریورماه میزبان این کاروان حامل پرچم آستان مقدس امام رضا (ع) است ، افزود : این کاروان از 29 مرداد تا سوم شهریورماه علاوه بر شهرستان رشت در 20 شهر ، بخش و روستای این استان حضور پیدا می کند.
وی شعار مشترک این آیین ها را در 20 نقطه گیلان هر گیلانی عاشق به همراه یک شاخه گل عنوان کرد و ادامه داد : پس از استقبال شهروندان آستارایی از این کاروان در ساعت 17 عصر همان روز در محل مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) ، خادمان امام رضا (ع) در مزار شهدای آستارا حضور پیدا می کنند.
مظفری با بیان اینکه حضور این کاروان در آستارا حال و هوای رضوی به این شهرستان مرزی خواهد بخشید ، گفت : قرائت شعر در وصف مناقب و فضایل حضرت امام رضا (ع) و مولودی خوانی به مناسبت میلاد با سعادت این امام همام از دیگر بخش های این آیین معنوی در شهرستان آستارا خواهد بود.
در آستانه میلاد با برکت حضرت ثامن الحجج (ع) و همزمان با دهه کرامت کاروان زیرسایه خورشید متشکل از خادمان حرم امام رضا (ع)و بیرق روضه منور رضوی برنامه های فرهنگی خود را در شهرستان های مختلف کشور برگزار می کند.
جشن های مردمی زیرسایه خورشید با متبرک کردن استان ها به پرچم حرم مطهر رضوی هشت سال است که در کشور آغاز شده است.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار