مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد:
مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد گفت: نرخ خاموشی در افق 1405 به پنج دقیقه کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۷۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 19 August 2015
علی سعیدی در نشستی خبری که در سالن کنفرانس شرکت توزیع برق مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال 84، نرخ خاموشی شهر مشهد بیش از 600 دقیقه بود که این میزان در حال حاضر به کمتر از 78 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این میزان 10 برابر کمتر از میانگین کشوری برای خاموشی‌هاست، عنوان کرد: این نرخ در سطح کشور چیزی حدود یک هزار دقیقه بوده که در مشهد با توجه به اقداماتی که انجام شده به زیر 100 دقیقه رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مشهد همچنین در ارتباط با میزان تلفات شبکه برق در این شهر عنوان کرد: این نرخ در سال 83 بیش از 12 درصد بود که امروز به حدود هشت درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: مصرف سالانه برق در مشهد با بیش از یک میلیون و 400 مشترک افزون بر 6 میلیارد کیلووات ساعت است که از شبکه سراسری تغذیه می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار مشترک کنونی مربوط به بخش خانگی هستند، گفت: همچنین یک هزار مشترک برق در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

وی، مصرف بیش از اندازه انرژی را یکی از بزرگترین مشکلات کشور دانست و یادآور شد: در همین راستا اقدامات مختلفی نظیر افزایش سطح بهره‌وری، فعالیت مروجان مصرف و هماهنگی با واحدهای صنعتی استان در این حوزه صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مشهد با اشاره به استراتژی این شرکت برای افق 1405، اظهار داشت: بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 3 اولویت کاهش خاموشی ها به 14 دقیقه، صفر شدن مراجعات مستقیم مردم و کاهش تلفات به پنج درصد تدارک دیده شده است.

وی با تاکید بر این که فرآیندهای موجود را باید از روش های سنتی به صنعتی تبدیل کنیم، اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی های روز می‌تواند کمک‌های شایانی را در این زمینه به ما داشته باشد.

سعیدی همچنین از جشن اتمام جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه های سیمی در شبکه‌های فشار ضعیف در شهر مشهد خبر داد و ابراز خرسندی کرد: این طرح از سال 89 آغاز و با بیش از هفت هزار کیلومتر جایگزینی کابل مسی به خودنگهدار به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد خاطرنشان کرد: استفاده از کابل‌های خودنگهدار نقش به سزایی در کاهش سرقت‌های کابلی، خطرات ناشی از سیم‌های مسی و کاهش آسیب‌رسانی به محیط خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار