فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد؛
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اولین هدف در برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی تبیین گفتمان استکبار ستیزی است، تا پیشینه و علل آن برای نسل جوان امروز عنوان و نهادینه شود
کد خبر: ۷۹۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 26 October 2019

Image result for ‫فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد؛‬‎

سردار محسن کریمی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی و اردو‌های راهیان نور دانش آموزان استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: این ایام یاد آور حماسه سازی دانش آموز شهید فهمیده به عنوان قهرمان جهان اسلام  است که حضرت امام (ره) در وصف او فرمودند: رهبر ما این جوان مبارز است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۱۳ آبان ماه روز استکبار ستیزی و یاد آور حماسه سازی دانش آموزان بسیاری است که علی رغم کم سن و سال بودن از چنین روح بزرگ و استقامتی برخوردار بودند که خوش درخشیدند و این هفته به پاس فداکاری‌های آن‌ها هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

سردار کریمی بیان کرد: در خصوص فلسفه این نامگذاری‌ها باید گفت که همگی حاوی پیام‌هایی هستند  و نوعی کار نمادین نیست، بلکه تبیین مسایلی برای قشر خاص و جامعه هدف است.

وی اظهار کرد: اولین هدف در برنامه‌های هفته بسیج تبیین گفتمان استکبار ستیزی است تا گذشته استکبار ستیزی و دلایل آن برای جوانان بیان شود و همچنین بحث گفتمان مقاومت فعال موضوعی که امسال رهبر معظم انقلاب به آن پرداختند، نیز بیان می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نیز باید در برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی لحاظ شود، زیرا باید واقعیت چهل سال قبل به همراه علل و عوامل پیروزی انقلاب برای جوانان بیان شود تا از آن به عنوان چراغ راه حرکت استفاده کنند.

سردار کریمی گفت: فصلی که در گام دوم، مقام معظم رهبری در خصوص جوانان اشاره کردند میدان دادن به جوانان و اعتماد به آن‌ها است تا در شروع چهل سال دوم انقلاب با قدرت این مسیر را ادامه دهیم.

وی افزود: برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی با سالروز شهید فهمیده با شعار دانش آموز انقلابی و مدرسه انقلابی آغاز و در ۱۳ آبان ماه روز استکبار ستیزی به پایان می‌رسد.

کریمی گفت: روزشمار هفته بسیج دانش آموزی عبارت از دانش آموز بسیجی، اخلاق و پایداری، دانش آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی، دانش آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی، دانش آموز بسیجی، انتظار و عدالت خواهی، دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایت مداری، دانش آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری و دانش آموز بسیجی، مقاومت و استکبار ستیزی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در خصوص برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی استان مرکزی نیز خاطرنشان کرد: یادواره ۳۶۰۰ شهید دانش آموز استان در سطح مدارس دوره اول و دوم متوسطه توسط گروه‌های مقاومت و تبیین گفتمان استکبار ستیزی، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا و همچنین مسابقات کوه پیمایی، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و حضور سازمان یافته دانش آموزان در نماز جمعه، نشست‌های روشنگری و آغاز اعزام اردو‌های راهیان نور دانش آموزان دختر استان به مناطق جنوب، دیدار دانش آموزان نخبه با استاندار و فرمانداران و آغاز ثبت نام لیگ علمی پایا از جمله این برنامه‌ها است.

کریمی بیان کرد: در طول هفته بسیج دانش آموزی سال جاری برنامه‌های متعدد دیگری در سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار