کد خبر: ۷۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 18 August 2015

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان البرز گفت: البرز به لحاظ تعداد آزادگان رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، داود مدیرفلاح شامگاه دوشنبه در جشن پایداری استان البرز به شکرانه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، افزود : به لحاظ تعداد شهدا رتبه هیجدم و به لحاظ تعداد جانبازان رتبه نوزدهم کشوری را داریم که این آمار حاکی از نقش موثر البرز در نبرد حق علیه باطل است.

وی ادامه داد: امروز باید فرهنگ ایثار را به نسل جوان منتقل کرد و اگر شهادت را بگیریم دیگر موضوعی برای طرح نخواهیم داشت.

مدیرفلاح گفت: ارزش ما به این الگوها است و دراین زمینه اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان البرز مرکز راویان ایثار را راه اندازی کرده است .

وی اضافه کرد : با توجه به کهولت سن مادران و پدران شهید ثبت خاطرات شهدا از لسان این عزیزان در اولویت کاری قرار گرفت و امروز والدینی از شهدا نیستند که روایت های شهیدان آنان ثبت نشده باشد .

مدیرفلاح افزود :درتلاش هستیم تا این گنجینه های معرفت و شناخت در سینه ها مکتوب نماند و به نسل های بعد از طریق این مرکز مهم انتقال یابد .

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: از 940 آزاد سرافراز دراین استان نوپا 42 نفر زندانیان سیاسی قبل از انقلاب هستند که از 898نفر آزاده باقی مانده نیز 45 نفر فوت شده اند.

وی یادآورشد: شش جانباز 70 درصد دربین این آزادگان هستند و 9 شهید آزاده سرافراز تقدیم انقلاب شده است. 172 نفر از آزادگان استان البرز بیش از 5سال اسارت داشته اند و 124 نفر نیز دارای سن بین 15 تا 19 سال بوده اند .

استان البرز چهار هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی رده و تعداد جانبازان آن 10هزار و 500 نفر است .

مسابقه با موضوع آزادگان ، پخش مستند از شکنجه آزادگان ایرانی توسط رژیم بعث عراق از طریق شبکه العربیه، طنز و موسیقی سنتی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در جشن پایداری استان البرزبه مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بود.

دراین جشن همچنین محمد رضا البرزی و محسن فلاح به بیان خاطرات خود در زمان اسارت پرداختند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار