"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۷۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 17 August 2015

سفری استانی با ابعادبین المللی

ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: سفر کاروان تدبیر و امید به این استان در ابعاد ملی، بین المللی و استانی تاثیرگذار است.

محمد ابراهیم الهی تبار در نشست کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات سفر کاروان تدبیر و امید به همدان بیان کرد: رییس جمهوری شخصیتی است که نماد و نماینده نظام است و استقبال از وی خارج از دیدگاه های سیاسی تعریف می شود.

وی افزود: برای فعالیتهای مرتبط با سفر رییس جمهوری لازم است از تجربیات گذشته استفاده شود همچنین ورود مردم به موضوع تسهیل شده و شرایط حضور موثر مردم شریف استان در برنامه ها فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: برای میهمان نوازی خوب مردم، از همه ظرفیت ها باید استفاده و میزبانی شایسته همدانی ها بار دیگر اثبات شود.

الهی تبار خاطرنشان کرد: مردم شریف استان همدان با آگاهی و درک بالایی که دارند از فرصت این سفر برای حمایت از دولت و نظام اسلامی نهایت استفاده را می کنند.

در این جلسه مدیران حاضر به بیان دیدگاههای خود در خصوص نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی پرداختند.


ابلاغ شرایط مشاغل سخت و زیان ‌آور

غرب ایران - مطابق آیین ‌نامه مشاغل سخت و زیان آور کارهایی که در آنها کارگر مستقیما و مستمرا ً در معرض ارتعاشات، آلایند گی ‌ها، حرارت و بخارات، مواد شیمیایی خطرناک، تنفس مواد مضرّ، نظافت و پاکسازی یا در مجاورت کوره‌ های ذوب، مخازن سر بسته و راهروهای سرپوشیده باشد جزو مشاغل سخت و زیان آور به شمار می ‌روند. بر این اساس کارگران شاغل در کوره‌ پزخانه‌ ها، معادن، کارگاههای ریخته‌ گری، سمپاشی باغات و اماکن، حمل و دفن زباله و…در زمره کارهای سخت و زیان آور قرار می ‌گیرند.


گشایش دوازدهمین نمایشگاه صنایع کشاورزی

تسنیم : دوازدهمین نمایشگاه بین ‌المللی صنایع و ماشین ‌آلات کشاورزی با حضور نمایندگان هفت کشور خارجی و ۱۷ نماینده داخلی در همدان گشایش یافت.

دوازدهمین نمایشگاه بین ‌المللی صنایع کشاورزی، ماشین ‌آلات، نهاده‌ ها، سیستمهای آبیاری و کشت های گلخانه ‌ای و دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات به مدت چهار روز در همدان گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۱۱۴ غرفه با حضور نمایندگانی از کشورهای آلمان، بلژیک، ترکیه، کره، چین و آمریکا برپا شده است.

در این نمایشگاه همچنین نمایندگانی از استان‌ های تهران، البرز، تبریز، قزوین، زنجان، قم، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز، یزد، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، همدان، گلستان و مازندران محصولات خود را در معرض بازدید و فروش قرار داده ‌اند.

در حاشیه برپایی نمایشگاه کشاورزی کلاسهای آموزشی با بهره ‌گیری از اساتید با سابقه برای آموزش در زمینه‌ های آب و خاک، شیلات و آبزیان و آموزش مکانیزاسیون برگزار می ‌شود.

فعالان این حوزه به صورت تورهای بازدید گروهی از همدان، شهرستانها و استانهای همجوار بازدید می‌ کنند.

معرفی سیستم‌ های مدرن روز در زمینه ‌های مختلف حوزه کشاورزی و صنعت مرغداری، دامپروری، شیلات و همچنین معرفی ظرفیتهای تولید داخلی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

ترویج استفاده از محصولات ارائه شده در نمایشگاه و آشنایی با روشهای نوین کاشت، داشت و برداشت از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه صنایع کشاورزی در همدان است.


هزینه ی 34هزارمیلیاردی برا تغذیه دام و طیور

مهر- مدیرکل دفتر بهبود دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه های واحد های تولیدی دام و طیور به تغدیه اختصاص می یابد، گفت: ۳۴هزار میلیارد تومان برای تغذیه دام و طیور هزینه شده است.

، تورج صارمی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی و دهمین نمایشگاه صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات با بیان اینکه به عنوان یکی از مجموعه هایی که در معاونت امور دامی هستیم باید چرخ عظیم در صنعت و تامین امنیت غذایی جامعه را به چرخش در آوریم، اظهار داشت: در نمایشگاه همدان تولید کنندگان و مصرف کنندگان به خوبی حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی است تا در یک فضای مناسب صاحبان دانش، خدمات و کالا در کنار متقاضیان قرار گیرند و تبادل نظر کنند، اظهار داشت: نمایشگاه ها در تمام دنیا به صورت برنامه ریزی و ثبت شده برگزار می شود و یکی از راه های توسعه اقتصادی و توسعه پایدار این نمایشگاه ها است.

مدیرکل دفتر بهبود دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب در بخش کشاورزی و در صنعت دام و طیور تحول اساسی اتفاق افتاده است که به عنوان یک مبنا قرار گرفت و جایگاه ویژه ای را پیدا کرد، ادامه داد: هم اکنون ایران در تولید گوشت قرمز و پروتئین خود کفا شده و ۷۸ هزار تن عسل تولید می کند.

صارمی با بیان اینکه اکنون ایران از یک کشور وارد کننده محصولات پروتئین دامی به یک کشور صادر کننده تبدیل شده است، بیان کرد: علاوه بر تامین منابع غذایی زمینه صادرات این تولیدات نیز فراهم شده است.


المانی که زیبنده نامش نیست

ایسنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان گفت: المان میدان امام خمینی(ره) واقع در مرکز شهر همدان زیبنده نام این میدان نیست.

"کامران گردان" اظهار کرد: المانی که در حال حاضر دور میدان امام خمینی(ره) وجود دارد مناسب نبوده و باید المانی فاخر دور این میدان نصب و جایگزین شود که رضایت ‌مندی برای همه ایجاد شود.

وی افزود: برای ساماندهی میدان امام خمینی(ره) باید مجموعه میراث فرهنگی حرکت‌ های خود را سریع ‌تر کند و با جدیت بیشتر وارد کار شود.

گردان ادامه داد: مجموعه میراث فرهنگی باید برای تعمیر و بازسازی میدان امام(ره) برآورد هزینه داشته باشد و بودجه ملی برای این موضوع دریافت کند تا بتوانیم این میدان را در سطح کشور زبانزد کرده و به نام نقش جهان نام‌ گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری آمادگی اصلاح میدان امام(ره) از جمله امور نورپردازی و نصب سطل ‌ها مناسب ویژه زباله و جمع ‌آوری شغل‌ های مزاحم را دارد، گفت: میراث فرهنگی نیز باید همکاری خود را در این زمینه بیشتر کند.

گردان تصریح کرد: اصلاح میدان امام خمینی(ره) نیاز به زمان داشته و کاری نیست که به‌ زودی انجام شود اما باید تمامی زمینه ‌های لازم در این خصوص فراهم شود.

وی با بیان اینکه برخی شغل ‌های موجود در میدان امام خمینی(ره) مزاحم هستند، گفت: برای اصلاح میدان امام(ره) برخی شغل‌ ها باید تغییر یابد و برخی مغاره‌ داران که و یترنشان به بیرون از مغازه کشانده شده اصلاح شوند.



صفحه نخست روزنامه همدان پیام

سفری استانی با ابعادبین المللی/ابلاغ شرایط مشاغل سخت و زیان ‌آور/گشایش دوازدهمین نمایشگاه صنایع کشاورزی /هزینه ی 34هزارمیلیاردی برا تغذیه دام و طیور











اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار