مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی از آغاز فعالیت‌های صید و صیادی از منابع آبی دریاچه پشت سد ارس خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود حدود چهار هزار تن ماهی از 14 گونه اقتصادی این دریاچه استحصال شود.
کد خبر: ۷۸۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹ 24 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی معصوم فصیح  اظهار کرد: با توجه به اتمام فصل تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه پشت سد ارس و شروع فصل صید و صیادی، تعاونی‌های صیادی 18 و 19 ارس مجازند فعالیت‌های خود را از 25 شهریور ماه تا اطلاع ثانوی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی استحصال ماهی از دریاچه پشت سد ارس حدود چهار هزار تن است، تصریح کرد: متاسفانه با وجود صیادان غیرمجاز که در طول سال و حتی فصل تخم‌ریزی اقدام به صید ماهیان می‌کنند، تولید ماهی در دریاچه پشت سد ارس نسبت به سال قبل هیچ تغییری نداشته و به همان میزان سال قبل استحصال خواهد شد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به شاه‌میگوی دراز آب شیرین که محصول منحصربفرد دریاچه پشت سد ارس محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل ضعف ذخایر این گونه ارزشمند، امسال هیچ گونه مجوز استحصال صادر نشده و موضوع در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان در حال مطالعه و بررسی است.

وی اضافه کرد: اگر محققین مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان پس از بررسی ذخایر، نظر مثبتی برای استحصال داشته باشند، مجوزهای لازم برای مراکز صیادی ارائه خواهد شد.

به گزارش فارس، دریاچه پشت سد ارس یکی از بزرگترین و مستعدترین منابع آبزی پروری در سطح کشور و استان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که تعداد 386 نفر صیاد در قالب دو تعاونی 18 و 19 ارس در این منبع آبی اشتغال دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار