مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی:
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: المپیاد ورزشی و فرهنگی دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور در مشهد افتتاح شد.
کد خبر: ۷۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 17 August 2015
مهین توکلی در آئین افتتاحیه مسابقات فرهنگی و ورزشی دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور که در دانشگاه فرهنگیان و پردیس شهید هاشمی نژاد برگزار شد، اظهار داشت: هنرهای نمایشی و ورزش می‌توانند به بروز قابلیت‌های ویژه دانش آموزان استثنایی کمک کنند.

وی افزایش خودباوری دانش آموزان با نیازهای ویژه را از مهمترین اهداف این مسابقات دانست و تصریح کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه از استعدادهای بی شماری برخوردارند که بروز این استعدادها می‌تواند به افزایش خودباوری آنان منجر شده و رقابت‌های دوستانه ای را میان آنان ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تقویت قابلیت‌های فردی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از جمله موارد مورد تاکید سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: براساس تاکیدات سند تحول بنیادین، تقویت مهارت‌ها و قابلیت‌های فردی دانش آموزان با نیازهای ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد تا دانش آموزان برای حضور در جامعه آمادگی لازم را کسب کنند.

توکلی پیروی از منویات مقام معظم رهبری پیرامون تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه را یک ضرورت دانست و بیان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری، تعلیم و تربیت امری ظریف است و تنها منحصر به ارائه مقالات به دانش آموز نیست و هم چنین پرورش فقط دین دار شدن افراد نیست و تاثیر نظام تعلیم و تربیت بر دانش آموز است که می تواند منجر به رشد شخصیت او شود.

وی هنرهای نمایشی را یکی از راه‌های تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و افزود: هنرهای نمایشی می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک کند؛ چرا که هنر جوششی درونی است و منجر به خلق پدیده در روحیات افراد می شود و از محتواهای آموزشی سرشاری برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در عرصه‌های هنری را خواستار شد و گفت: زمینه حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در عرصه های هنری باید در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد گسترش مفاهیم معنوی در جامعه باشیم.

توکلی در ارتباط با مواد مسابقات فرهنگی و ورزشی دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: هنرهای آوایی و نمایشی، گوی رانی، دو و میدانی، تنیس روی میز، شطرنج و والیبال از جمله مواد این مسابقات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار