رنجبران:
تابناک: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: با قانون ۳۰ سال پیش اتاق بازرگانی نمی توان مشکلات امروز اقتصاد اصفهان را حل و فصل کرد.
کد خبر: ۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵ 24 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید رسول رنجبران بعداز ظهر امروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: قوانین اتاق در کشور باید مطابق ساختارهای امروزی جامعه تعریف شود چرا که پاسخگوی نیاز امروز اقتصادی جامعه نیست.

وی با بیان اینکه قانون اتاق بازرگانی نیز باید با ساختارهای امروزی جامعه تعریف شود، ادامه داد: قوانین فعلی اتاق بر اساس ساختار ۳۰ سال قبل تدوین شده که پاسخگوی نیاز امروز اقتصادی جامعه نیست.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان بیان داشت: نگاه به تغییرات ساختاری فقط مربوط به اصفهان نیست بلکه در کشور باید این اصلاح صورت گیرد.

وی تاکیدکرد: تشکل محوری و شفاف سازی اعضا از اموری است که باید جدی گرفته شود.

دولت لاغر، اقتصاد ژاپن را چاق کرد

عضو هیئت نمایندگان اتاق بارزگانی اصفهان با مقایسه اقتصاد ژاپن در قبل از جنگ جهانی دوم و پس از آن و احوال امروز ایران اظهار کرد: مقایسه اقتصاد ژاپن به عنوان یک کشور صنعتی، علی رغم مواجه آن کشور با ویرانی‌های جنگ جهانی دوم بیانگر استراتژی لاغر سازی بدنه دولت و واگذاری اقتصاد به سازمان‌های مردمی است، امری که در ایران با کسب درآمدهای نفتی موجب به اصطلاح "چاق شدن" دولت شد.

رنجبران تصریح‌کرد: دولت با چاق یا بزرگ شدن خود، اقدام به تاسیس نهادهایی در اقتصاد کرد که اصلا نیازی به ورود در آن نداشت بلکه آن امور را باید بخش خصوصی انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه مشابهت‌هایی در این زمینه با ژاپن داریم ،گفت: برای نمونه در ایران شرکتی دولتی برای ساخت ماشین آلات کشاورزی حدود ۳۰ سال قبل ایجاد شد که فقط پول ممکلت را می بلعد، اما همین امر در ژاپن به بخش خصوصی واگذار شد که نتایج مثبت آن مشخص است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بارزگانی اصفهان، ادامه داد: در زمینه شیلات نیز وضع همین گونه است به این معنا که در ایران شرکت ملی شیلات تشکیل شد، اما در ژاپن تشکل‌های مردمی بخش صیادی را عهده دار شدند که در اين امر نيز موفق عمل كردند.

وی بیان داشت: رسیدن به اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی بدون تقویت سازمان‌های مردم نهاد امکان ندارد که در این راستا اتاق بازرگانی به عنوان مادر این نوع سازمان‌ها مطرح هستند.

رنجبران با بیان اینکه سابقه اتاق‌های بازرگانی در ۴۰۰ سال قبل و برای اولین بار در کشور فرانسه شکل گرفته است، افزود: پیشینه این نهاد مردمی در ایران حدود ۱۳۰ سال قبل می‌رسد که اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان اولین بخش خصوصی واقعی ۷۰ سال قدمت دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بارزگانی اصفهان خاطرنشان‌کرد: اگر فعالیت‌های خیریه فعالان اقتصادی همچون همدانیان، کازرونی و... وجود نداشت مشکلات و ناهنجاری‌های اصفهان بیش از این بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار