کد خبر: ۷۶۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹ 05 August 2019

همزمان با ششمین سالگرد آغاز رسمی ریاست جمهوری روحانی در ایران، سایت #روحانی‌سنج در گزارش سالانه خود اعلام کرد: از ۱۰۰ وعده روحانی تاکنون ۶۷ وعده بی‌نتیجه مانده‌ است.

 همزمان با ششمین سالگرد آغاز رسمی ریاست جمهوری حسن روحانی در ایران، «سایت روحانی سنج» در گزارش سالانه خود در ضمن تاکید براینکه کارنامه روحانی «کارنامه چندان موفقی نیست»، اعلام کرد که از مجموع ۱۰۰ وعده ثبت شده در روحانی‌سنج، تاکنون ۶۷ وعده بی‌نتیجه مانده‌ است.

 

«سایت روحانی سنج» برای ارزیابی تحقق وعده های ریاست جمهوریِ حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ توسط گروه «اصل ۱۹» در دانشکده مطالعات جهانی مانک در دانشگاه تورنتوی کانادا همزمان با تحلیف حسن روحانی آغاز به کار کرده است و سالانه ارزیابی خود را از تحقق وعده های حسن روحانی منتشر میکند.

تازه‌ترین گزارش سالانه روحانی‌سنج که روز ۱۲ مرداد منتشر شد نشان می‌دهد، از مجموع ۱۰۰ وعده ثبت شده در سایت روحانی‌سنج، تا الان ۶۷ وعده بی‌نتیجه مانده‌اند؛ ۴۵ وعده «محقق‌نشده»، ۱۲ وعده «متوقف‌شده» و ۱۰ وعده «پیگیری‌نشده»‌اند.

این درحالی است که ۱۱ وعده در حال پیگیری‌اند و سرنوشت آن‌ها هنوز به طور قطعی مشخص نیست. ۸ وعده نشان «تحقق ناقص» گرفته‌اند، یعنی اگرچه وعده به طور کامل برآورده نشده، اما پیشرفت‌هایی به دست آمده که می‌توان آن‌ها را در راستای تحقق وعده‍های مورد نظر ارزیابی کرد.

 

بنابر اعلام روحانی‌سنج کارنامه روحانی در پایان ششمین سال ریاست‌جمهوری فقط  شامل ۱۴ وعده «محقق شده»، ۸ وعده با «تحقق ناقص » و ۱۱ وعده «درحال پیگیری» است. این ۱۴ وعده «محقق شده» نیز همگی مربوط به سال ۱۳۹۲ و برخی از آن‌ها هم وعده‌های کوتاه‌مدت و مقطعی بوده‌اند.

از میان وعده‌های روحانی در دور دوم انتخابات در سال ۱۳۹۶، هنوز هیچ‌کدام نشان «محقق‌شده» نگرفته و اجرایی نشده‌اند.

 

بنابر گزارش سایت روحانی‌سنج: آمارها نشان میدهد ۶۷ درصد وعده‌های روحانی مطلقا #شکست خورده‌اند. از میان ۱۰۰ وعده ثبت شده، ۱۰ وعده اصلا پیگیری نشده، ۱۲ وعده بعد از مدتی از پیگیریشان متوقف شده، ۴۵ وعده هم محقق نشده است.

۱۱ وعده در حال پیگیری‌اند و هنوز مشخص نیست سرنوشت آنها به کجا خواهد رسید. تعداد وعده هایی که وضعیت آنها تحقق ناقص یافته به ۸ وعده رسیده و تعداد وعده‌های محقق شده به ۱۴ واحد کاهش پیدا کرده؛ این رقم ۱۰ وعده کمتر از دو پیش و ۶ وعده کمتر از پارسال است

 

 جدول و نمودار زیر سیر تحول وعده ها را در دو سال گذشته نشان میدهد.

این درحالی است که عمر دولت دوم حسن روحانی به نیمه رسیده و کمتر از دو سال به پایان مهلت قانونی فعالیت او در مقام رئیس‌جمهوری باقی مانده است و  این در شرایطی است که کارنامه ۶ ساله او، آن طور که نماگرهای روحانی‌سنج نشان می‌دهند، کارنامه چندان موفقی نیست.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :