کد خبر: ۷۵۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶ 05 July 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت شناسایی و معرفی نیروهای نخبه ، صاحب منصب و با نفوذ استان در ارکان مختلف دولت و بخش های گوناگون اجرایی و دانشگاهی کشور و برگزاری همایش ملی با این عنوان برای کمک به توسعه همه جانبه این منطقه محروم تاکید کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، حسین کلانتری در دیدار امروز جمعه با عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار عملیاتی کردن این مهم و تشکیل دبیرخانه آن از سوی دانشگاه یاسوج شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که کارگروه‌های ویژه ای در قالب این همایش و در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، آموزش عالی، آب، گردشگری و نفت و گاز نیز تشکیل شود تا بتوان به صورت تخصصی و کاربردی تر از راهکارها، تجربیات و ظرفیت‌های نخبگان برای رونق و توسعه استان بهره برد.
کلانتری استان کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از نیروهای ارزشمند، پرنفوذ، نخبه و صاحب منصب در حوزه‌های گوناگون و یکی از مناطق پیشرو در زمینه شاخص منابع انسانی دانست و تصریح کرد: عجین شدن واژه محرومیت با وجود چنین ظرفیت‌های بالقوه قابل توجیه نیست.
ارائه این راهکار توسعه‌ای و پیشنهاد راهبردی حسین کلانتری که می‌تواند از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت باشد مورد تاکید و استقبال قائم مقام وزیر علوم و همچنین رئیس دانشگاه یاسوج قرار گرفت و قرار است به زودی این پیشنهاد عملیاتی شود.
کلانتری همچنین در این دیدار بر هماهنگی بیشتر و تقویت ارتباطات و مناسبت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاهیان با لایه‌ها و سطوح مختلف جامعه به ویژه در حوزه صنعت و اقتصاد تاکید کرد و گفت: این مهم تاکنون در عرصه عمل به خوبی اتفاق نیفتاده که باید با یک آسیب شناسی دقیق این فاصله‌ها را کاهش داد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی استان برای انجام هرگونه قرارداد تحقیقاتی و پژوهشی باید از ظرفیت مجموعه مؤسسات علمی و دانشگاهی در استان استفاده کنند، گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد بدون هماهنگی اقدام به انعقاد قرارداد کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود با مجموعه مؤسسات علمی و یا دانشگاهی خارج از استان کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بخش گردشگری را با وجود مناظر بکر و طبیعی و خدادادی، آثار تاریخی و ظرفیت‌های فرهنگی و سنتی یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌ای این منطقه دانست و گفت: در عین حال این صنعت هنوز و آنگونه که شایسته است نقشی در توسعه و رفع چالش‌ها و محرومیت‌های تاریخی استان نداشته است.
وی پیشنهاد داد که دانشگاه یاسوج نیز با ارائه راهکارها و مشاوره‌های علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه هتل داری و صنعت گردشگری زمینه جذب گردشگر و پیوند آن با اقتصاد مردم و توسعه این استان را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار