جمالی با بیان انکه اموال و دارایی مسئولان نباید محرمانه باشد، خاطرنشان کرد: هر مسئولی اموالش باید مشخص باشد؛ هرکسی که نمی خواهد اموال و دارایی هایش را ارائه کند، نباید هم مسئولیتی هم بپذیرد و در سطوح بالای مسئولیت انجام وظیفه کند و هیچ اصراری هم بر کسی نیست. وزیر، معاون، وکیل و نماینده مجلس هم فرقی نمی کند.
کد خبر: ۷۵۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 02 July 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمد جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به موضوع راه اندازی سامانه حقوق و دستمزد مدیران، گفت: موضوع شفافیت مالی مدیران و مسولان به اعتماد عمومی کمک می کند و بسیار در این امر موثر است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دلایل پایداری و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی آن است و دشمن هرکاری می کند تا این پشتوانه را از بین ببرد و بین مردم و نظام فاصله بیندازد.

وی با اشاره به جوسازی های رسانه ای برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ادامه داد: دشمنان با جوسازی ها و با اشاعه شایعات در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای که البته تا حدودی هم توانسته اند کارهایی انجام بدهند، به طور مثال در فضای مجازی در خصوص موضوع فقدان شفافیت و عدم برخورد با مظاهر فساد سوء استفاده و شیطنت هایی انجام می دهند و مردم هم متاسفانه برخی از آنها را باور می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از به کاربردن حروف الفبا و یا کلمات مخفف برای متهمان، گفت: یکی از اشکالات موجود این است که متاسفانه قوه قضاییه متهمان را کامل معرفی نمی کند و این برای مردم خیلی جالب نیست، هرکسی که متهم است اعلام کرده و دلایل ان را هم برای مردم تبیین کنیم؛ اما توجه داشته باشیم که متهم لزوما محکوم نیست.

قانون از کجا آورده ای دربسیاری از کشورها به خوبی اجرا می شود

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان این که مسئولان و مدیران باید در اتاق شیشه‌ای باشند، تاکید کرد: در ایران سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران هنوز راه‌اندازی نشده است، اما این سیستم در بسیاری از کشورها وجود دارد و به خوبی اجرا می شود. برخی از روسای جمهور گذشته می گفتند که کابینه خط قرمز ما است و یا خویشاوندان و اقوام من خط قرمز هستند، این برای مردم سوءتفاهم ایجاد می کند؛ شفافیت مالی مدیران باید کامل اجرا شود.

جمالی نوبندگانی با تاکید براین که قانون از کجا آورده ای در بسیاری از کشورها به خوبی انجام می شود، مطرح کرد: اگر دارایی های یک مسئولی اضافه شود توسط چند نهاد و دستگاه رصد می شود؛ مثل اداره دارایی و قوه قضایبه و.. که از کجا آورده ای؟ ما که مسلمان هستیم باید خیلی شفاف تر از این ها عمل کنیم و در مقابل این اموال مسئولیم.

وی ادامه داد: باید اموال مدیران و مسولان مشخص شود؛ اگر مدیر یا مسئولی حقوقش تغییر می کند و یا خودرو اش عوض می شود؛ باید معلوم شود که این تغییرات روند طبیعی داشته مثلا ناشی از افزایش حقوق آن فرد بوده؛ ارثی به او رسیده و یا اینکه رانت بوده است. وقتی شفافیت نباشد رانتخواری و فساد اقتصادی هم رشد می کند.

قوه قضائیه بدون تعارف شفاف سازی حقوق و اموال مسئولان را اجرا کند

جمالی با بیان انکه اموال و دارایی مسئولان نباید محرمانه باشد، خاطرنشان کرد: هر مسئولی اموالش باید مشخص باشد؛ هرکسی که نمی خواهد اموال و دارایی هایش را ارائه کند، نباید هم مسئولیتی هم بپذیرد و در سطوح بالای مسئولیت انجام وظیفه کند و هیچ اصراری هم بر کسی نیست. وزیر، معاون، وکیل و نماینده مجلس هم فرقی نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه یکی از شرایط پذیرش مسئولیت باید شفافیت مالی باشد، تصریح کرد: زمانی به فردی می‌گویند که باید ۱۵ ساعت کار کنید و این مقدار هم حقوق دریافت میکنید، شرط دیگر این است که همه بدانند فردی که می خواهد مسئولیتی بپذیرد قبل از پذیرش مسئولیت، خودش همسر و فرزندانش چقدر اموال و دارایی دارند، در غیر این صورت نباید مسئول باشد؛ این موضوع می تواند به عنوان شرط گذاشته شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در مورد مصوبات مجلس، باید دیگر قوا هم همکاری کنند، افراد فرم های لازم را پر بکنند و مسئولین هم باید پاسخگو باشند، این از متن قانون اساسی گرفته شده است و به نظر من قوه قضاییه باید بدون تعارف این کار را انجام دهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار