کد خبر: ۷۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸ 12 August 2015
آستارا - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت : یگان حفاظت محیط زیست این نهاد جلوی ساخت و ساز غیر قانونی و غیر مجاز سه واحد مسکونی در سطح نوار ساحلی این شهرستان را گرفت.
[محیط زیست جلوی ساخت و ساز غیر قانونی سه واحد مسکونی در سواحل آستارا را گرفت]

شهروز قلی نژاد عصر سه شنبه در آستانه بیست و یکم مرداد ماه روز جهانی دریای خزر به خبرنگار ایرنا افزود : حفاظت از سواحل زیبای دریای خزر می تواند با اجرای ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی تحقق پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه روز جهانی دریای خزر نقطه عطفی برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند محسوب می شود ، بیان کرد : در راستای عمل به دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ محیط زیست ، یگان حفاظت این نهاد در راستای جلوگیری از رفع تصرف و اجرای طرح آزادسازی سواحل در محدوده اراضی یکهزار و 74 هکتاری پناهگاه حیات وحش لوندویل اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.
وی اضافه کرد : طی روزهای اخیر تعدادی از متصرفان در سطح سه نقطه از نوار ساحلی آستارا ساخت و سازهای غیر قانونی خود را آغاز کرده بودند که با وارد عمل شدن ماموران یگان حفاظت محیط زیست جلوی ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز آنها در سطح حدود 300 متر مربع گرفته شد.
وی با بیان اینکه در این راستا متصرفان شناسایی و به مقام قضایی معرفی شدند ، اظهار کرد : سازه های مربوط به این بناها طی روزهای آینده با صدور حکم از سوی دادستانی آستارا تخریب می شود.
وی بیان کرد : همچنین در سال جاری یگان حفاظت محیط زیست آستارا هفت نفر از متخلفان برداشت شن و صدف در سواحل این شهرستان را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کرده است.
بگفته قلی نژاد برخورد با تصرفات سواحل در شهرستان آستارا با جدیت ادامه دارد.
کشور های حاشیه دریای خزر در سال 1382 یک کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر موسوم به کنوانسیون تهران را امضاء کرده و در تاریخ 21 مردادماه 1385 لازم الاجرا شدن این معاهده نامه را بعنوان یک واقعه مهم زیست محیطی جشن گرفتند.
از سال 87 به بعد جشن روز جهانی دریای خزر در پنج کشور ساحلی برگزار شد و ایران نیز همانند سایر کشورها هر ساله برنامه های ویژه ای را به مناسبت این روز اجرا می کند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی است.ک/3

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار