کد خبر: ۷۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 10 August 2015
رشت- نماینده ولی فقیه درگیلان بااشاره به هجمه های دشمنان داخلی وخارجی تاکید کرد: علما که خود را شاگردان مکتب امام صادق(ع) می دانند نباید بگذارند دشمنان ازخلاءهای فرهنگی موجود در جامعه سوءاستفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله زین العابدین قربانی صبح یک شنبه در نشست با فعالان مکتب امام جعفر صادق(ع) که در بیت ایشان و در آستانه سالروز شهادت این امام همام برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در زمانی قرار داشتند که درگیری های بنی امیه و بنی عباس شرایطی را فراهم آورده بود تا بتوان دانشگاهی را در شهر مدینه تاسیس کرده و با استفاده از این فرصت، شاگردانی تربیت کنند که سفیران اسلام در اقصی نقاط جهان باشند.

وی افزود: تربیت بیش از ۴ هزار شاگرد و تالیف بیش از ۹ هزار رساله تنها بخشی از فعالیت های این امامان بزرگوار بود که برای حفظ ارزشهای اسلام و گسترش آن انجام داده بودند.

امام جمعه رشت با اشاره به چند بعدی بودن تربیت در شاگردان مکتب امام صادق (ع) تصریح کرد: شاگردانی که در محضر امام صادق تربیت می شدند، در ابعاد مختلف و رشته های گوناگون به تخصص می رسیدند که از مهمترین این رشته ها، فقه، کلام، ادب، حدیث و علوم طبیعی بود که جابربن حیان، محمدبن مسلم و هشام از برجسته ترین شاگردان این حضرت محسوب می شوند.

آیت الله قربانی در ادامه گفت: اگر در آن زمان امام صادق(ع) کار فرهنگی نمی کردند و از این فرصت برای تربیت شاگرد بهره نمی بردند، امروزه پاسخگویی به بسیاری از مسائل فقهی، علمی و کلامی امکان پذیر نبود.

وی با ابراز تاسف از عملکرد برخی افراد در حوزه مسائل فرهنگی خاطر نشان کرد: شاگردان امام صادق(ع) به عمق اندیشه اسلامی پی برده بودند و به همین دلیل می توانستند پاسخ دشمنانی که برای تضعیف اسلام مباحثی را مطرح می کردند، به راحتی بدهند اما متاسفانه امروزه بسیاری از ما حتی نمی توانیم به سوالات پیش پا افتاده دشمنان نیز پاسخ دهیم و همین امر زمینه ای برای سوء استفاده دشمن فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به هجمه دشمنان داخلی و خارجی اسلام تاکید کرد: علمایی که خود را شاگردان امام صادق می دانند مسئولیت سنگینی داشته و نباید بگذارند که خلاءهای فرهنگی جامعه زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کرده و باید به سوالاتی که علیه اسلام از سوی دشمنان در افکار عمومی جهان مطرح شده است،پاسخ دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار