کد خبر: ۷۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 10 August 2015
رشت - ایرنا - امام جمعه شهرستان صومعه سرا گفت : نقد منصفانه خبرنگاران و اصحاب رسانه ، باعث اصلاح امور جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی در دیدار با جمعی از خبرنگاران صومعه سرا افزود : خبرنگاران با انعکاس خبر های خوب می توانند نقش مهمی در ایجاد روحیه امید در جامعه داشته باشند .
وی به اهمیت خبر و ارزش قلم اشاره کرد و افزود : هوشیاری یک خبرنگار در نوشته هایش مانع از افتراء و تهمت به شخصیت ها می شود.

امام جمعه شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه جامعه خبری در شهرستان صومعه سرا بسیار فعال و پویا است اظهار داشت : رسانه ها با ارائه عملکرد های مثبت دولت و همچنین ارائه مشکلات مردمی می توانند سبب وحدت و همدلی بیشتر در جامعه شوند.
رییس اداره ارشاد اسلامی صومعه سرا نیز با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به اصحاب رسانه بیان کرد : خبرنگاران با اطلاع رسانی و انتقال دغدغه های مردم به مسوولان نقش برجسته ای در تصمیم گیری ها و رفع مشکلات جامعه دارند.
سید محمود رزمگیر به نقش خبرنگاران در تنویر افکار عمومی اشاره کرد و گفت : در دنیای امروز دقت و سرعت خبررسانی بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد : در نظام اسلامی بنا به آموزه های دینی ما مسوولان باید در مقابل مردم پاسخگو باشند و این رسالت سنگین را خبرنگاران و اصحاب رسانه برعهده دارند.

* تجدید میثاق خبرنگاران صومعه سرایی با شهدا
جمعی از روزنامه نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان صومعه سرا ، روز یکشنبه با حضور در گلزار شهدا، ضمن گلباران و عطرافشانی مزار آنان، با آرمان های والای شهدا تجدید میثاق کردند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان صومعه سرا نیز گفت : قلم خبرنگاران بهترین احیاکننده حقوق شهروندی است .
بر اساس گزارشی جدا گانه از خبرنگار ایرنا در صومعه سرا ، سرهنگ اردشیر آقاجانی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرنگاران بهترین ناظران و چشم های تیزبین جامعه اند اظهار داشت : خبرنگاران با قلم و اندیشه خود حقوق شهروندان را دنبال می کنند و این امر سبب شده تا جامعه آنها را به عنوان پل های ارتباطی بین مردم و مسوولین بشناسند .
فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز در مراسم قدردانی از خبرنگاران، فرهنگ نقد سازنده و نقدپذیری را یکی از مهم ترین راهکارهای پویایی جامعه دانست و تصریح کرد : همانگونه که نقد کردن و نقادی هنری ارزشمند و شایسته است نقدپذیری نیز خود هنر است و کسی که نقد و انتقاد را پذیرا باشد، قطعا در هر سمتی موفق است.
حسین اسماعیل پور افزود : خبرنگاران در توسعه شهرستان نقش ایفا کنند و از اعمال نظرهای خاص و بزرگنمایی برخی اخبار خودداری کنند.
وی وظیفه خبرنگار در جمهوری اسلامی را انتقال ارزشهای یک نظام دانست و اظهار داشت : یکی از وظیفه های اصلی خبرنگاران ایجاد انسجام و ارائه راهکارهای توسعه و پیشرفت و جلوگیری از اختلافات است.
در هر یک از این مراسم ها بطور جداگانه از خبرنگاران فعال شهرستان صومعه سرا تجلیل شد.
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار