فرمانده بسیج دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به رقابت دانش‌آموزان نخبه شیراز در مسابقه شهر‌آورد علمی گفت: برگزاری این شهرآورد علمی ابتکار بسیج دانش‌آموزی استان فارس است که سال 95 در سراسر استان فارس و سال 96 به صورت کشوری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 09 August 2015
محمدجعفر دوستدار از راه‌اندازی نخستین مسجد دانش‌آموزی در کشور به ابتکار بسیج دانش‌آموزی استان فارس خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 15 مسجد دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان فارس راه‌اندازی شده است و تا مهرماه در تمام شهرستان‌های استان مسجد دانش‌آموزی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دو مسجد دانش‌آموزی در شیراز افزود: مسجد شکرالله نوری در پشت ارگ کریم خان ویژه مقطع دبیرستان و مسجد امام حسین (ع) ویژه مقطع ابتدایی و متوسطه دور اول است.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی استان فارس با بیان اینکه در این مساجد فروشگاه فرهنگی، اتاق مشاوره، وسایل ورزشی، مکتب‌خانه دیجیتال راه‌اندازی شده و کلاس‌های زبان انگلیسی و علمی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در این مساجد سعی شده تمام نیاز نوجوانان تامین شود و کار اصلی این مساجد کار تربیتی _ فرهنگی است.

وی با اظهار امیدواری برای فراگیر شدن این ایده در سراسر استان فارس تصریج کرد: برای نتیجه بخش بودن طرح مسجد دانش‌آموزی باید هیئت امنا، خادم، امام جماعت و پایگاه بسیج مسجد با یکدیگر هماهنگ باشند.

دوستدار با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین ‌اردوی تربیتی فرماندهان بسیج دانش‌آموزی در استان فارس گفت: بیش از 4 هزار دانش‌آموز برای واگذاری مسئولیت‌های بسیج دانش‌آموزی آموزش دیده‌اند و در حال حاضر اردوی 5 روزه فرماندهان بسیج دانش‌آموزی در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: پیش از این مسئولیت بسیج دانش‌آموزی بر عهده مدیر و مسئولان مدارس بود امام از امسال با تربیت فرمانده بسیج دانش‌آموزی تمام مسئولیت پایگاه بسیج مدارس به دانش‌آموزان واگذار می‌شود.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی استان فارس درباره اردوهای بسیج دانش‌آموزی نیز گفت: تابستان امسال 1300 نفر اردو به اردوهای جهادی در سراسر استان فارس اعزام شده‌اند و علاوه بر آن در تابستان امسال 3 هزار و 500 دانش‌آموز نیز به اردوهای طرح هجرت برای بهسازی و زیباسازی مدارس اعزام می‌شوند و برای حلقه‌های دانش‌آموزی صالحین نیز 5 هزار نفر اردو برای امسال پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به رقابت دانش‌آموزان نخبه شیراز در مسابقه شهر‌آورد علمی گفت: برگزاری این شهرآورد علمی ابتکار بسیج دانش‌آموزی استان فارس است که سال 95 در سراسر استان فارس و سال 96 به صورت کشوری برگزار می‌شود.

دوستدار با بیان اینکه این مسابقه در 5 رشته فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست و عربی برگزار شده است عنوان کرد: این مسابقه در 4 مرحله به این صورت 2 مرحله کتبی و 2 مرحله حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز طرح "هم‌کلاسی آسمانی" با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهرماه امسال در تمام دبیرستان‌های استان فارس تصریح کرد: در این طرح به هر کدام از مدارس چند شهید معرفی می‌شود که دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی خادم‌الشهدا می‌شوند و با زندگی‌نامه و شخصیت شهدا آشنا می‌شوند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی استان فارس از طراحی نوشت‌افزار اسلامی_ ایرانی امین و مینا به همت بسیج دانش‌آموزی استان فارس خبر داد و افزود: 10 شرکت و موسسه برای تهیه این نوشت‌افزارها با بسیج دانش‌آموزی استان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر طرح روی جلد محتوای این نوشت‌افزارها مناسب سازی شده و به نوعی یک دوره آموزش سبک زندگی در آنها ارائه شده است تصریح کرد: در نوشت‌افزار ابتدایی انیمیشن‌‌هایی با موضوع بحران آب، نماز و شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است.

دوستدار با بیان اینکه در این نوشت‌افزارها صنایع‌دستی و مفاخر استان فارس معرفی شده‌اند گفت: این نوشت‌افزارها با قیمت مناسب و پایین‌تر از بازار ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از 15 روز آینده این نوشت‌افزارها در بازار توزیع می‌شود خاطرنشان کرد: در مرحله نخست یک میلیون جلد از این نوشت‌افزارها توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار