مدیرکل میراث فرهنگی یزد خبر داد؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به ضرورت مناسب سازی معابر و بناهای تاریخی محدوده جهانی یزد،‌گفت:‌ کمیته بررسی راهکارهای فنی مناسب سازی بناهای تاریخی وجهانی در اداره کل میراث فرهنگی یزد راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۷۳۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 30 April 2019

«سیدمصطفی فاطمی» در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد که با محوریت توجه به حقوق معلولان برگزار شده، با بیان این که بحث مناسب سازی اماکن تاریخی در سازمان میراث فرهنگی به عنوان «گردشگری در دسترس» یاد می‌شود، اظهار کرد: مناسب سازی معابر و بناهای تاریخی به منظور حضور گردشگران خاص(معلول و سالمند) ضروری است.

وی با بیان این که متأسفانه دسترسی گردشگران خاص در بافت تاریخی یزد به هیچ عنوان محیا نیست،‌افزود: ساماندهی و رفع این چالش در دستور کار جدی میراث فرهنگی استان یزد قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تشکیل کمیته‌ای تخصصی برای بررسی و کشف راهکار فنی مناسب سازی بناهای تاریخی، گفت: طبق قانون مناسب سازی نباید کالبد سازه‌های خشتی یزد را تهدید کند و به همین منظور حساسیت این مهم از دو منظر الزام برای مناسب سازی و حفظ بنا مورد توجه قرار گرفته است.

فاطمی ضمن تشکر از کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد برای توجه به بحث مناسب سازی معابر بافت تاریخی، همکاری شهرداری و میراث فرهنگی برای تعیین راهکاری فنی و پایدار را خواستار شد.

«ونوس عامری» رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد هم با بیان این که حراست از بافت تاریخی یکی از اولویت‌های برنامه ریزی این شوراست،‌ تصریح کرد: نماهای پشت بام از جمله ویژگی‌های بافت جهانی یزد است که باید بیشتر مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وی مناسب سازی معابر و درگاه های ورودی بناهای تاریخی در بافت جهانی یزد را ضروری دانست و بیان کرد:‌ شهرداری آمادگی هرگونه همکاری به منظور حفظ بافت تاریخی را دارد.

«حسین صالحیان» معاون خدمات شهری شهرداری یزد در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد همدلی برای حراست و استفاده بیش از پیش از بافت جهانی یزد، تأکید کرد:‌خوشبختانه در حال حاضر همدلی و تعامل خوبی در مجموعه شهرداری برای مدیریت بهتر بافت تاریخی وجود دارد که باید از آن کمال استفاده انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار