رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 70 درصد بهای گندم خریداری شده به حساب زارعان و کشاورزان پرداخت شده و 30 درصد مابقی نیز به تدریج در حال پرداخت است.
کد خبر: ۷۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 08 August 2015
عدیل سروی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان اردبیل اظهار کرد: کار خرید گندم در 63 مرکز خرید از اوایل خردادماه در مناطق شمالی استان اردبیل آغاز شد به طوری که تاکنون بیش از 0.5 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در سال گذشته 220 هزار تن و سال ماقبل آن 150 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده بود که بیشترین رقم خرید نیز مربوط به سال 84 بود که از کشاورزان استان بیش از 486 هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در سال زراعی جاری از 368 هزار هکتار اراضی دیم و آبی استان به فضل الهی و نزول رحمت باری‌تعالی که هم میزان بارش و هم پراکنش آن مناسب بوده است عملیات برداشت محصول از مناطق شمالی استان اردبیل آغاز شده و بدون نگرانی خاص خرید گندم تاکنون به انجام رسیده است.

سروی بیان کرد: با تلاش کارشناسان و مهندسان حوزه کشاورزی و بها دادن به تغذیه گیاهی و مقابله به موقع با بیماری‌های زنگ زرد و فوزاریوم و سایر آفات نباتی استان اردبیل توانست در بخش مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی عملکردی مناسب داشته و تندیس همایش سالانه جهاد کشاورزی را به خود اختصاص دهد.

این مسئول ادامه داد: به دنبال نگرانی که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مورد خرید گندم داشت ما با برگزاری جلسات مختلف با حضور استاندار اردبیل جوانب امر را به دقت سنجیده و با دقت نظر بیشتر در این حوزه ورود پیدا کردیم به طوری که بیش از 23 جلسه هماهنگی در خرید گندم در مناطق مختلف شهرستان‌ها با همکاری ادارات برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در خرید گندم در کنار فرمانداری‌ها، مسئولان تعاون روستایی، پایانه‌ها و غله و سایر دستگاه‌ها یاریگر ما بودند تا امر خرید گندم در 63 مرکز خرید به انجام برسد.

سروی تصریح کرد: کار خرید گندم در شمال استان به انجام رسیده و ما برای اولین بار با توجه به پیک برداشت گندم در شمال استان موفق شدیم به صورت شبانه‌روزی کار خرید را برای اولین بار انجام دهیم. در برخی از مراکز خرید ما نظیر گوگ تپه و بابک 17 بار شاهد انباشت گندم و خالی شدن آن بودیم به طوری که خرید با آرامش کامل و رضایت خاطر زارعان به انجام رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: همه این اقدامات منجر شده است تا ما تاکنون بیش از 500 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خرید کنیم که این خود حرکت و اتفاقی خوب در عرصه خرید گندم و پرداخت بهای آن به شمار می‌رود.

سروی عنوان کرد: مراکز خرید ما همچنان فعال هستند و کار خرید در مناطق مرکزی و جنوبی ادامه دارد که امیدواریم این کار به سرعت و با توانمندی خاص به انجام برسد.

وی یادآور شد: تاکنون 70 درصد بهای گندم خریداری شده به زارعان پرداخت شده و 30 درصد مطالبات زارعان نیز از بابت خرید گندم به قیمت هر کیلو یک هزار و 155 تومان در روزهای آینده پرداخت خواهد شد تا این کار به خوبی به سرانجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار